همشهری‌آنلاین: نگرانی از افزایش قیمت مسکن در ماه‌های پایانی سال 91، بیش از دیگر ماه‌های گذشته مشهود است که اعلام رسمی افزایش یا کاهش قیمت تنها از سوی سازمان‌های ذیربط امکانپذیر است

اما پیش‌بینی‌های بازار مسکن نشان می‌دهد به دلیل ‌ترس از گران شدن قیمت مسکن در سال آینده، علاوه بر رونق خرید و فروش در سه ماهه پایانی،‌ افزایش قیمت مسکن را به همراه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، مصطفی قلی خسروی، رییس اتحادیه مشاوران املاک کشور اظهار کرد: هرساله همزمان با مناسبت‌هایی همچون ماه‌های رمضان، محرم و صفر، قبل و بعد از ایام نوروز شاهد افزایش یا کاهش قیمت مسکن هستیم که این شرایط ، امسال با پایان ماه صفر و ورود به ماه‌های پایانی سال مشاهده می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد شاهد رونق دوباره در بازار مسکن طی ماه‌های پایانی سال باشیم.

قلی خسروی با اشاره به این گفته قدیمی که خانه‌ها در زمستان زیر برف می‌روند و دیده نمی‌شوند اظهار کرد: رکود بازار مسکن در فصل زمستان طبیعی است اما امیدواریم در سه ماهه پایانی سال رونق بیشتری را در بازار مسکن شاهد باشیم.

  • ثبات بازار مسکن؛ مشروط به ثبات نرخ ارز

در شرایطی‌که افزایش قیمت‌های خرید و فروش خانه مشاهده می‌شود و برخی متقاضیان مسکن از تعیین قیمت‌های بالا از سوی مالکان گلایه دارند، رییس اتحادیه مشاوران املاک کشور معتقد است: ثبات بازار مسکن مشروط به ثبات نرخ ارز در کشور است و باید توجه داشت که روند افزایش قیمت، طی سال‌ها طبیعی است.

قلی خسروی با بیان افزایش قیمت از سوی برخی مالکان که با اطلاع از قیمت ملک خود، فروش آن را به بهانه افزایش قیمت به تعویق می‌اندازند اظهارکرد: مشاوران املاک در این میان نقش تنظیم‌کننده بازار و رضایت دو طرف را برعهده دارند که خرید و فروش‌ها و افزایش بی‌رویه قیمت‌ها بیش از هر چیز نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

کد خبر 197559
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز