همشهری آنلاین: شرکتی انگلیسی قراردادی برای ساخت بزرگترین توربین بادی جهان بسته است، توربینی که پره‌های آن طولی نزدیک به 100 متر دارند.

توربین بادی

به گزارش گیزمگ، شرکت بلید داینامیکز قراردادی را با موسسه فناوری‌های انرژی بریتانیا به امضا رسانده که بر اساس آن بزرگترین پره‌های توربین بادی در جهان را به طول 79 تا 100 متر خواهد ساخت. این درحالی است که بلند‌ترین پره‌های توربین‌های بادی دور از ساحل در حدود 74 متر طول دارند.

این پره‌های جدید به جای فایبرگلس که ماده سازنده اکثر پره‌های توربین‌های بادی است، از جنس فیبرهای کربنی هستند و به واسطه این ماده،‌ وزن آنها 40 درصد سبکتر از پیش خواهد شد. این پره‌ها همچنین در بخش‌های چند‌گانه‌ای سرهم خواهند شد و یک‌تکه نخواهند بود زیرا ساخت پره‌ها به این شکل ارزان‌تر و دقیق‌تر خواهد بود.

توربین بادی

این پره‌های بلند‌بالا به تولید برق بیشتر کمک خواهند کرد. پره‌های 74 متری کنونی در بهترین شرایط قادر به تولید 6 مگاوات برق هستند درحالی‌که موسسه فناوری‌های انرژی یا ETI معتقد است پره‌های جدید قدرت تولید هشت تا 10 مگاوات برق را به توربین‌های بادی خواهند داد.

ETI قصد دارد از این پره‌ها در ساخت نسل جدید توربین‌های بادی به دور از ساحل که در دست تکمیل هستند،‌استفاده کند. زمانی که فاز نمونه اولیه این پروژه تکمیل شود، تولید پره‌ها در اواخر سال 2014 آغاز خواهد شد.

کد خبر 197650
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز