جمعی از نمایندگان در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به تخلفات علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن مهر طبق ماده 236آیین‌نامه داخلی مجلس شدند.

حوادث

به گزارش مهر، در این نامه که به امضای 26نماینده مجلس رسیده، هشت سؤال مطرح شده است. نخستین سؤال نمایندگان این است که از مجموع منابع مسکن مهر چه میزان از منابع مالی مرتبط با اعتبار مالی کشور بوده و با چه مجوزی انجام شده و در چه سرفصل‌هایی صورت گرفته است؟ همچنین اعتبارات بخش بانکی کشور در مسکن مهر چه میزان از اعتبارات بانکی بوده و نحوه وصول و تنظیم منابع مذکور به چه نحوی تعریف شده است؟

سؤال دیگر در این طرح این است که حجم آورده منابع مالی متقاضیان مسکن مهر و تغییرات، جدول زمانبندی و میزان نهایی منابع با چه دستورالعملی انجام شده است؟ نمایندگان همچنین بر شفاف‌سازی‌ نحوه واگذاری قیمت تمام‌شده واقعی واحدهای مسکونی با احتساب سایر خدمات جانبی ارائه شده به هر نحو ممکن از طریق سیستم دولتی و خدمات جانبی آن تأکید کرده‌اند. نحوه انتخاب و واگذاری جهت اجرا به افراد حقیقی و حقوقی و کلیه امور به مسکن مهر، نوع طراحی، سطح برخورداری از تجهیزات و نیازهای شهری و انتخاب محل ساخت و توزیع جمعیت در کشور از دیگر سؤالات نمایندگان در طرح تحقیق و تفحص از مسکن مهر است.

کد خبر 198488
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز