همشهری آنلاین: مدیر کل شهرسازی و طرح های شهری شهرداری تهران با تاکید بر الزام تامین پارکینگ برای همه ساختمان‌ها در همه پهنه‌ها در طرح تفصیلی جدید گفت: صدور پروانه بر اساس طرح تفصیلی جدید و هرگونه گواهی عدم خلاف یا گواهی پایان ساختمان مربوط به آنها منوط به تامین پارکینگ‌های مورد نیاز است.

به گزارش همشهری آنلاین، مجید پاکساز با اشاره به پیش بینی وضعیت تامین پارکینگ در طرح تفصیلی جدید تهران گفت: تامین قطعی و احداث پارکینگ مورد نیاز برای تمامی ساختمان‌ها و در همه پهنه‌ها الزامی است و هرگونه صدور پروانه‌ای نیز بر این اساس صورت می‌گیرد.

وی افزود: صدور پروانه بر اساس طرح تفصیلی جدید و هرگونه گواهی عدم خلاف یا گواهی پایان ساختمان مربوط به آن‌ها منوط به تامین پارکینگ‌های مورد نیاز است.

مدیر کل شهرسازی و طرح‌های شهری شهرداری تهران تصریح کرد: تامین پارکینگ‌ها می‌تواند در‌‌ همان ساختمان و یا در صورت احراز و تایید عدم امکان تامین پارکینگ در ساختمان و قطعه مربوطه، در پارکینگ‌های دارای اسناد حقوقی در شعاع حداکثر ۲۵۰ متر از ساختمان تعریف شود.

پاکساز ادامه داد: همچنین احداث پارکینگ مازاد بر ضوابط در همه پهنه‌های شهر، در طبقات زیر همکف (منفی) با رعایت سطح اشغال ۸۰ درصد در منفی یک و سایر ضوابط قانونی در صورت اخذ مجوز از مراجع قانونی مربوطه و با رعایت قانون حفظ و گسترش فضای سبز بلا مانع است.

وی همچنین با اشاره به شرایط احداث پارکینگ‌های اختصاصی محلی اظهار کرد: احداث پارکینگ‌های اختصاصی محلی در محدوده‌هایی از شهر که تامین پارکینگ امکان پذیر نیست به ویژه در بافت‌های فرسوده، طبق شرایط مصوبه کمیسیون ماده ۵ مجاز است.

کد خبر 198546
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز