همشهری آنلاین: معاون دانشجویی دانشگاه آزاد از ابلاغ بخشنامه جدید وقفه تحصیلی دانشجویان خبر داد و گفت: بخشنامه تسهیل در پرداخت هزینه انصراف و ترک تحصیل دانشجویان دانشگاه آزاد به واحدهای دانشگاهی ابلاغ شد.

محمودرضا اسفندیار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تدوین آیین‌نامه تسهیل در پرداخت هزینه انصراف و ترک تحصیل دانشجویان انصرافی و اخراجی دانشگاه آزاد، گفت: به پیشنهاد رییس دانشگاه آزاد و در راستای تسهیل و رفع موانع و مشکلات مربوط به وقفه تحصیلی، هزینه انصراف، ترک تحصیل دانشجویان و سایر موارد مشابه و لزوم تمرکز زدایی، آیین‌نامه‌ای به این منظور در حوزه معاونت دانشجویی تدوین شده است.

وی افزود: در گذشته اگر دانشجویی پس از یک‌سال تحصیل، انصراف می‌داد، باید شهریه کل دوره تحصیل را در قالب هزینه انصراف از تحصیل پرداخت می‌کرد که بر اساس این آیین‌نامه این دسته از انصرافی‌ها باید معادل یک و نیم برابر شهریه تنها یک نیمسال تحصیلی را پرداخت کنند.

اسفندیار با اشاره به دیگر تغییرات بخشنامه جدید وقفه تحصیلی دانشجویان، گفت: همچنین در گذشته اگر دانشجویی پس از مدتی ترک تحصیل می‌کرد پس از بازگشت باید شهریه ثابت مدت زمان وقفه را پرداخت می‌کرد ولی بر اساس این آیین‌نامه این دسته از دانشجویان از تخفیف در پرداخت هزینه ترک تحصیل برخوردار می‌شوند.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد افزود: بر اساس بخشنامه جدید اگر دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه آزاد، مجددا در آزمون دانشگاه آزاد پذیرفته شوند از هزینه انصراف معاف می‌شوند.

کد خبر 198551

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز