همشهری آنلاین: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاسیس واحدهای ابوموسی، افغانستان، لبنان، مجازی همچنین مراکز بشاگرد و خسروشهر دانشگاه آزاد اسلامی موافقت اصولی کرد.

به گزارش مهر، پیرو جلسه کمیته هماهنگی شورای گسترش آموزش عالی ویژه دانشگاه آزاد اسلامی و جلسه‌ای که در معاونت آموزشی این وزارتخانه با حضور حسین نادری‌منش معاون آموزشی وزارت علوم، ابوالفضل حسنی مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی، حسین بلندی معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، خسرو دانشجو رئیس واحد علوم و تحقیقات تهران و ناصر اقبالی رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شد، توافقات زیر به عمل آمد:

  • تبدیل تمام واحدهای علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد که مجوز فعالیت نداشته‌اند به پردیس‌های علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد که تا پایان سال جاری به اتمام برسد.
  • ظرفیت تمام رشته محل‌های جاری دانشگاه در سال 90 و قبل برای سال‌های 91، 92 و 93 حداکثر به میزان پذیرش سال 1390 خواهد بود. بدیهی است دانشگاه آزاد در جهت تعدیل نسبت استاد به دانشجو تلاش وافر خواهد کرد.
  • با توجه به گزارش واصله از سوی دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم با مرکز شهریار دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهاد موافقت اصولی به عمل آمد که در شورای گسترش نهایی خواهد شد.
  • با واحدهای دانشگاهی ابوموسی، افغانستان، لبنان، مجازی همچنین مراکز بشاگرد و خسروشهر نیز موافقت اصولی به عمل آمد.
  • واحدها و مراکز دانشگاهی تا فاصله 150 کیلومتری می‌توانند از اعضای هیات علمی یکدیگر برای تصویب رشته استفاده کنند به شرط آنکه فقط در یک واحد دانشگاهی برای تصویب استفاده شود.
  • مقرر شد برای تمام رشته‌های دایر واحدهای دانشگاهی از جمله پردیس‌های علوم و تحقیقات مجوز ادامه فعالیت تا مهرماه 1393 داده شود.( حتی رشته‌های در حال بازنگری علوم انسانی)
  • با عنایت به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ 91.8.2 در خصوص ترکیب و وظایف هیات امنای استانی ، دانشگاه آزاد اسلامی بند 2 ماده 1 که رئیس بزرگترین واحد مرکز هر استان به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مربوط تلقی می‌شود بنابراین همه واحدهای آن استان زیرمجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان مربوط هستند و مجوزهای صادر شده برای آن به منزله موافقت برای دانشگاه آزاد اسلامی استان مربوط است.
کد خبر 199244
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز