همشهری آنلاین: رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد از آغاز ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد 92 از ساعت 14 امروز دوشنبه 9 بهمن ماه خبر داد و گفت: ثبت‌نام تا 21 بهمن ادامه دارد.

آزمون

 

دکتر ناصر اقبالی در گفت‌و‌گو با ایسنا با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد 92 دانشگاه آزاد، گفت: داوطلبان برای انجام ثبت‌نام باید به سایت مرکز آزمون به نشانی www.azmoon.org، مراجعه کنند.

وی در خصوص زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، اظهار کرد: آزمون کارشناسی ارشد9، 10، 11خرداد ماه سال 92 برگزار می‌شود.

اقبالی با اشاره به تغییرات آزمون امسال نسبت به گذشته گفت:‌امسال هر داوطلب می‌تواند 20 رشته محل را از یک مجموعه امتحانی انتخاب کند، این در حالیست که در گذشته حق انتخاب تنها یک رشته محل را داشتند. همچنین ثبت رشته محل در انتخاب اول دانشجو مزیتی به لحاظ رقابتی ایجاد نمی‌کند.

وی با بیان اینکه امسال 46 حوزه امتحانی در سراسر کشور تعیین شده است، ادامه داد: همچنین امسال داوطلب می‌تواند بدون توجه به انتخاب‌های خود یک محل را به عنوان حوزه امتحانی انتخاب کند.

رییس مرکز آزمون افزایش 49 درصدی رشته‌محل‌ها را تغییر دیگر آزمون امسال عنوان کرد و گفت:‌تعداد رشته محل‌ها از 2155 در سال گذشته به 3220 رشته محل در سال جاری افزایش یافته است.

وی هزینه ثبت‌نام را 40 هزار تومان عنوان کرد و ادامه داد:‌ ثبت‌نام داوطلبان پذیرش بدون آزمون(استعدادهای درخشان) نیز از 9 بهمن آغاز می‌شود.

اقبالی در خصوص نحوه گزینش داوطلبان در کنکور ارشد، گفت:‌ ملاک گزینش داوطلبان نمره کل آزمون خواهد بود.

وی با بیان اینکه حدود 70 هزار نفر در این دوره آزمون پذیرفته می‌شوند، گفت: ظرفیت پذیرش امسال 49 درصد افزایش یافته است.

رییس مرکز آزمون در خاتمه از اعلام نتایج آزمون در شهریور ماه خبر داد.

کد خبر 199358

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز