همشهری آنلاین: معاون حقوقی و پارلمانی سپاه پاسداران با اشاره به تلاش آمریکا برای فرستادن پهپادهای جاسوسی به حریم هوایی ایران گفت: از نظر اصول روابط بین‌الملل، ورود هرگونه هواپیمای جاسوسی به محدوده کشورها ممنوع است و ما دادخواست خود در این زمینه را در مجامع بین‌المللی، پیگیری خواهیم کرد.

پهنپاد

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا یزدی با اشاره به تلاش آمریکا برای فرستادن پهپادهای جاسوسی به حریم هوایی ایران گفت: کشور ما دادخواست خود در این زمینه را در مجامع بین‌المللی، پیگیری خواهد کرد و آن‌ را به نتیجه خواهد رساند.

وی افزود: امروز مردم و دولت‌های دنیا شاهد اعمال خلاف‌کارانه آمریکا هستند و می‌بینید که این کشور تا چه اندازه از اصولی که مدت‌ها مدعی آن بوده‌، فاصله دارد.

معاون حقوقی و پارلمانی سپاه پاسداران از جمع‌آوری مدارک مستدل توسط این نهاد و در اختیار گذاشتن این مدارک به وزارت‌ امور خارجه و ریاست‌جمهوری خبر داد و تصریح کرد: از نظر اصول روابط بین‌الملل، ورود هرگونه هواپیمای جاسوسی به محدوده کشورها ممنوع است.

آمریکا تاکنون چندین بار برای نفوذ در حریم هوایی کشورمان اقدام به فرستادن پهپادهایRQ170 ،NQ1 و... کرده و در خصوص آخرین اقدام آمریکایی‌ها در این زمینه نیز سپاه پاسداران در روز سه‌شنبه 14 آذرماه سال‌جاری، اعلام کرد که پهپاد "اسکن‌ایگل" آمریکا را شکار کرده است. 

کد خبر 199636
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز