همشهری آنلاین: وزیر دفاع با بیان اینکه قاهر قادر به انجام قابلیت‌های عنوان شده است گفت: اظهارات غربی درباره قاهر غیرکارشناسانه و مغرضانه است.

واکنش وزیر دفاع به ادعای رسانه‌های غربی درباره جنگنده قاهر313

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع؛ سردار وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به گزارش‌ها و تحلیل‌های برخی رسانه‌های آمریکایی در مورد جنگنده قاهر313 گفت: این اظهارنظرها غیرکارشناسانه و مغرضانه است.

وی افزود: اینگونه اظهارنظرها در مورد محصولات مختلفی که جمهوری اسلامی ایران ارائه و تولید می‌کند، عمدتاً از سوی رسانه‌های غربی مطرح می‌شود.

قاهر313 سومین جنگنده ساخت ایران است. این جنگنده هفته گذشته در سومین روز از ایام الله دهه مبارک فجر با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور رونمایی شد.

از مهمترین ویژ‌گی‌های این جنگنده، سطح مقطع راداری بسیار کم و قابلیت انجام عملیات پروازی در ارتفاع پست است.

آنطور که سردار وحیدی چند روز پیش اعلام کرده بود، بهره برداری از مواد پیشرفته در ساخت هواپیما و سیستم های الکترواویونیک پیشرفته را از دیگر ویژگی های جنگنده قاهر313 است.

براساسا اعلام وزارت دفاع ایران، این جنگنده توانایی حمل تسلیحات پیشرفته بومی را داشته و از قدرت تهاجمی بالایی برخوردار است.

قابلیت نشست و برخاست با طول باند کوتاه و تعمیر و نگهداری آسان و سریع را از دیگر ویژگی هواپیمای قاهر313 عنوان شده است.

این جنگنده توسط متخصصان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع ساخته شده و پس از آذرخش و صاعقه، سومین جنگنده تولید ایران محسوب می‌شود. هم‌اکنون، کشورهای کمی در حوزه دستیابی به فناوری تولید و ساخت جنگنده‌های پیشرفته حضور دارند که دستیابی ایران به تولید نسل جدید از جنگنده‌های بومی، کشورمان را در زمره این کشورها قرار داده است.

با رونمایی از این جنگنده،‌ قاهر در صدر اخبار بسیاری از رسانه‌های جهان قرار گرفت ولی برخی رسانه‌های مخالف نظام اسلامی، این جنگنده را به لحاظ فنی، دارای قابلیت‌های اعلام شده، ندانستند.

اما در سوی دیگر، برخی تحلیلگران و رسانه‌ها آزاد نیز این جنگنده را هم‌تراز با مدرن‌ترین جنگنده‌های روز جهان دانستند. "صدای روسیه" در گزارشی به نقل از خبرگزاری آلمان گزارش داد: در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، این کشور از تازه‌ترین جنگنده پیشرفته خود رونمایی کرد. این گزارش، جنگنده قاهر را هم‌تراز با جنگنده اف18 آمریکا اعلم کرده است.

اما شبکه خبری المیادین هم با انتخاب عنوان" قاهر ایرانی در مقابل اف18 آمریکا"، اخبار رونمایی از جنگنده قاهر313 ایران را پوشش داد.

حالا، وزیر دفاع در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم ، به اظهارنظرهای برخی رسانه‌های آمریکایی در قبال جنگنده قاهر واکنش نشان داده و گفته است، "این گونه اظهارنظرها کاملاً غیرکارشناسانه و مغرضانه است؛ قاهر با بررسی‌هایی که متخصصان مربوطه انجام داده‌‌اند و با مدل‌سازی‌های جدیدی که در مورد آن انجام شده، قادر است توانایی‌ها و قابلیت‌های عنوان شده را به خوبی انجام دهد."

کد خبر 200841
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز