همشهری آنلاین: مدیر کل دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شرایط تحصیل همزمان دانشجویان در دو رشته در مقاطع مختلف تحصیلی را اعلام کرد.

دکتر رضا عامری در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: تحصیل همزمان دانشجویان در دو رشته مقطع کارشناسی ارشد، غیرقانونی است و این امکان وجود دارد که در هر دو دانشگاه از تحصیل محروم شوند.

به گفته وی، اخیرا طرحی مطرح بود که دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که در دوره‌های مجازی مشغول به تحصیل هستند، بتوانند در دانشگاه دیگری نیز در این مقطع به صورت همزمان ادامه تحصیل دهند، البته در حال حاضر این موضوع نهایی نشده است.

عامری در خصوص نحوه تحصیل در دو رشته به صورت همزمان در مقطع کارشناسی نیز گفت: اگر داوطلبی دانشجوی دانشگاه پیام‌نور و یا یک رشته غیر حضوری باشد، می‌تواند به صورت همزمان در رشته دیگری در دانشگاه دیگر ادامه تحصیل دهد، در غیر این صورت امکان ادامه تحصیل در دو رشته به صورت همزمان برای وی وجود ندارد.

مدیر کل دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم افزود: به عبارت دیگر دانشجویی که در یک دانشگاه دولتی در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل است، نمی‌تواند به صورت همزمان در دانشگاه و رشته دیگری ادامه تحصیل دهد.

عامری خاطرنشان کرد: همچنین در مقطع دکتری نیز تحصیل در دو رشته به صورت همزمان ممنوع است.

کد خبر 201160
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز