دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران هشدار داد: تعداد شکایت‌ها از دفاتر خدمات مسافرتی بعد از تعطیلات نوروزی به‌شکل غیرمعمولی افزایش خواهد یافت.

خدمات مسافرتی

امیر هاتفی در توضیح دلیل این هشدار به ایسنا گفت: در حال حاضر برنامه‌ریزی یک تور به این شکل است که یک آژانس، بلیت هواپیما را چارتر و آژانس دیگر، هتل را رزرو می‌کند، آژانس سوم هم تور را می‌فروشد اما با توجه به گرانی‌ها و استقبال کم مردم از خرید تور و همچنین علم به شرایط حاکم، پیش‌بینی می‌شود آژانس‌ سوم نتواند تور یا بلیت‌های چارترشده را بفروشد.

وی افزود: این موضوع سبب می‌شود آژانس‌های چارترکننده بلیت هواپیما و هتل از آژانس‌های سوم، بعد از تعطیلات نوروزی، شکایت بیشتری نسبت به سال‌های قبل داشته باشند. به گفته هاتفی، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی کشور در آماده‌باش برای رسیدگی به شکایت‌های غیرمعمول پس از تعطیلات نوروز است. وی خطاب به دفاتر خدمات مسافرتی اعلام کرد: اگر پروازی چارتر می‌کنند، درصورت نفروختن، باید پول را تا زمان معین بازگردانند و هر نوع کوتاهی سبب شکایت و پیگیری قانونی می‌شود.

هاتفی همچنین احتمال اعلام ورشکستگی بسیاری از دفاتر خدمات مسافرتی را در سال آینده دور از انتظار ندانست و افزود: اکنون بسیاری از دفاتر خدمات مسافرتی نمی‌توانند هزینه‌ها را با درآمد خود هماهنگ کنند و این، آژانس‌ها را با مشکل روبه‌رو کرده است.

 

کد خبر 202590

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز