همشهری آنلاین: راهبرد دولت آمریکا درباره کاهش سرقت اسرار تجاری در ماه فوریه سال 2013 منتشر شد. این برنامه راهبردی 72 صفحه‌ای در واقع برنامه کاخ سفید در خصوص مبارزه با سرقت اطلاعات محرمانه تجاری است.

TRADE SECRETS

اریک هولدر، دادستان کل آمریکا در نشست خبری انتشار این راهبرد اعلام کرد:

"از آنجا که فناوری‌های مهم پیشرفت کرده‌اند، خلافکاران نیز خود را با آن تطابق داده‌اند. نیاز ما به حفظ شیوه خود با توجه به این تغییرات همچنان ضروری است. خطرات هرگز به این اندازه نبوده است. در برخی از صنایع، اطلاعات می‌تواند میلیون‌ها و حتی میلیاردها دلار ارزش داشته باشد."

در این راهبرد که از پنج بخش و چهار ضمیمه تشکیل شده است دولت آمریکا بر ضرورت افزایش آگاهی عمومی در جامعه و بر فشار دیپلماتیک برای مبارزه با سرقت اطلاعات محرمانه تجاری تاکید دارد.

راهبرد دولت آمریکا درباره کاهش سرقت اسرار تجاری (Administration Strategy on Mitigating the Theft of U.S. Trade Secrets) توسط نهادهای دولت آمریکا مشتمل بر  وزرات‌های بازرگانی، دفاع، دادگستری، کشور، خزانه‌داری و نهادهای امنیت داخلی، دفتر رئیس امنیت ملی و اداره نمایندگی بازرگانی آمریکا به طور مشترک تدوین شده است.

آنچه کاخ سفید تحت عنوان سند راهبردی در راستای کاهش جرایم سایبری و سرقت اطلاعات منتشر ساخته است به مجازات‌های تعیین شده تازه‌ای اشاره ندارد.

کد خبر 202728
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز