همشهری آنلاین: رییس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت شرایط نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی را اعلام کرد.

محمود قاضی خوانساری در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح شرایط نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: انتقال دانشجوی دختر، درصورتی که بعد از قبولی در کنکور ازدواج کرده باشد، حتی‌الامکان و در صورت صلاحدید دانشگاه‌های مبداء و مقصد به محل زندگی همسر انجام می‌شود.

وی افزود: همچنین انتقال دانشجویان دختر، در صورتی که قبل از قبولی در کنکور ازدواج کرده باشد، حتی‌الامکان و مشروط به موافقت دانشگاه‌های مبداء و مقصد، به استان محل زندگی همسر، انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه انتقال دانشجویان پسر متاهل، به استان محل زندگی همسر پس از بررسی تعداد متقاضیان درصورت امکان انجام می‌شود، تصریح کرد: انتقال بر اساس دستورالعمل مذکور از شهرستان‌ها به تهران و از تهران به شهرستان‌ها و یا از شهرستان‌ها به شهرستان‌ها فقط‌ از طریق دانشگاه‌های مبداء و مقصد انجام می‌شود.

قاضی خوانساری با تاکید بر اینکه انتقال دانشجویان باید با توافق دانشگاه‌های مبداء و مقصد انجام شود، خاطرنشان کرد: ادامه تحصیل دانشجوی متقاضی در دانشگاه مبداء باید از نظر مقررات آموزشی و انضباطی بلامانع باشد.

وی با اشاره به آیین‌نامه آموزشی کمیسیون موارد خاص انتقال از محل سهمیه پنج درصد، گفت: شهادت، فوت یا معلول شدن سرپرست خانواده دانشجو به گونه‌ای که وی به تشخیص مراجع قانونی به عنوان کفیل (سرپرست) خانواده شناخته شده باشد، برخی از موارد مجاز است.

وی افزود: بیماری صعب العلاج یا معلولیت موثر دانشجو به نحوی‌که به تشخیص شورای پزشکی دانشگاه قادر به ادامه زندگی به طور مستقل نباشد، از جمله موارد خاص برای انتقالی است، البته هریک از این شرایط باید بعد از قبولی دانشجو در دانشگاه انجام شود.

رییس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه دانشجویان واجد شرایط که متقاضی انتقال از شهرستان‌ها به تهران هستند، ‌باید به آموزش دانشگاه مبداء مراجعه کنند، اظهار کرد: متقاضیان باید پس از تکمیل فرم انتقال کلیه مدارک مورد نیاز را نیز به آموزش تحویل دهند، سپس آموزش دانشگاه باید پس از بررسی لازم فرم انتقال به انضمام کلیه مدارک را طی نامه به مرکز امور دانشجویی وزارت بهداشت تا اواسط تیرماه برای تشکیل پرونده و طرح در کمیسیون انتقال موارد خاص از محل سهمیه پنج درصد وزارت متبوع ارسال کند.

وی افزود: این کمیسیون در مرداد ماه هرسال برگزار می‌شود، ‌پس از تصمیم گیری شورا نتایج از طریق تلفن که در درخواست دانشجو درج شده است، به اطلاع آنان خواهد رسید، متقاضیان باید توجه داشته باشند که از مراجعه حضوری و یا مکاتبه با وزارت بهداشت خودداری کنند.

وی با اشاره به نحوه ارایه درخواست، گفت: دانشجویان واجد شرایط که متقاضی انتقال از تهران به شهرستان و یا از شهرستانها به شهرستان هستند، باید به دانشگاه مبداء مراجعه و همراه با ارائه کلیه مدارک مورد نیاز فرم انتقال را تکمیل و تحویل آموزش مربوطه نمایند، آموزش کلیه مدارک را گرفته و پس از بررسی لازم به آموزش دانشگاه مقصد ارسال می‌کند .

رییس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به شرایط میهمانی دانشجویان علوم پزشکی، گفت: دانشجویان متقاضی میهمانی فقط‌ می‌توانند با توافق دانشگاه‌های مبداء و مقصد به عنوان دانشجوی میهمان، محل تحصیل خود را به طور موقت برای مدت معین تغییر دهند.

وی با بیان اینکه میهمان شدن دانشجو در یک دانشگاه مشروط به این است که دانشجو حداقل یک نیمسال تحصیلی خود را در دانشگاه مبداء گذرانده باشد، اظهار کرد: هر دانشجو می‌تواند حداکثر تا سقف 40 درصد واحدهای خود را به صورت میهمان بگذراند.

قاضی خوانساری در خاتمه، تاکید کرد: میهمانی فقط‌ از طریق دانشگاه‌های مبداء و مقصد با موافقت این دانشگاهها قابل اقدام است، بنابراین از مراجعه حضوری و یا مکاتبه با وزارت بهداشت خودداری شود.

کد خبر 202852

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز