دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۶:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیکوس آناستاسیادس در دور دوم انتخابات برنده شد.

anastasiades

کاندیدای محافظه‌کار دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری قبرس با کسب حدود 60 درصد آرا به عنوان رییس‌جمهوری جدید این کشور بحران‌زده منطقه یورو برگزیده شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، نیکوس آناستاسیادس، نامزد محافظه‌کار انتخابات ریاست‌جمهوری قبرس در دور اول این انتخابات حدود 45 درصد آرا را به دست آورده بود.

وزرای دارایی کشورهای منطقه یورو که آماده ارائه یک طرح نجات اقتصادی برای این کشور می شوند، این انتخابات را از نزدیک دنبال می‌کردند.

به این ترتیب استاوروس مالاس، کاندیدایی که مورد حمایت حزب حاکم کمونیست این کشور بود، با اختلاف قابل ملاحظه‌ای از رقیب محافظه‌کار خود شکست خورد.

رئیس‌جمهور جدید قبرس برای شکل گرفتن فوری معامله بسته های نجات اقتصادی در اتحادیه‌اروپا قول همکاری داد.


به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر ، نیکوس آناستاسیادیس روز یکشنبه در سخنرانی جشن پیروزی خود گفت:«اولویت اول من بازگرداندن اعتبار قبرس است.من در همکاری با شرکای خود در اتحادیه اروپا مصمم هستم و در ضمن برای عمل به تعهدات و مسئولیت‌های خود سخت تلاش خواهم کرد.برای خارج‌کردن قبرس از بحران اقتصادی و حرکت به سمت توسعه میادین نفت و گاز خود از هیچ گونه تلاشی دریغ نخواهم کرد.دولت وحدت ملی قبرس اصلاحات ساختاری به عمل می آورد و از طریق همکاری با شرکای اروپایی و بین المللی اش اقتصاد قبرس را قوت می بخشد.»

کد خبر 202963
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز