مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: در سال اول اجرای طرح تفصیلی، بازنگری و اصلاحاتی در این طرح به منظور کارآمد‌تر شدن آن در حال انجام است که این تدقیق‌ها اوایل سال آینده در سایت شهرداری تهران قرار می‌گیرد تا همه شهروندان به آن دسترسی داشته باشند.

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا جاوید با اشاره به اقدامات انجام شده در سال اول اجرای طرح تفصیلی جدید تهران گفت: بنابر ابلاغ طرح تفصیلی، سال اول اجرای این طرح سال بازنگری، پایش و تدقیق طرح در نظر گرفته شده بود که فرآیندی هشت مرحله‌ای برای این کار تعریف شد.

وی افزود: در فاز اول، جلساتی در قالب حمایت از طرح در مناطق ۲۲ گانه تشکیل و نقاط قوت و ضعف آن در هر منطقه بررسی شد.

جاوید افزود: در فاز دوم، جلسات کار‌شناسی تدقیق طرح از مهر ماه تا پایان آذرماه در مناطق ۲۲ گانه برگزار و بررسی‌ها و بازدیدهای مربوط به آن انجام و در فاز سوم نیز کمیته فنی تدقیق طرح تفصیلی با حضورمشاور طرح، در دی ماه برگزار شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران درادامه تصریح کرد: بهمن ماه سالجاری نیز در فاز چهارم، جلسات شورای هماهنگی تدقیق نقشه‌های طرح تفصیلی آغاز شد که دراین مرحله، جمع بندی مراحل اولیه انجام و تدقیق پهنه بندی‌ها و سایر موضوعات مربوط به طرح تفصیلی مورد بررسی قرار می‌گیرد که بعد از این مرحله به کارگروه فنی کمیسیون ماده ۵ ارجاع خواهد شد تا نتایج آن به عنوان مرحله ششم در اسفندماه ارائه شود.

جاوید اظهار داشت: در مرحله هفتم از این تدقیق، مصوبات کمیسیون ماده ۵ در ۴۰۶ شیت نقشه طرح تفصیلی منعکس شده و به امضای اعضای کمیسیون ماده ۵ می‌رسد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه سال آینده این اصلاحات در سایت شهرداری اعمال خواهد شد، گفت: در ششمین مرحله، اوایل سال آینده همه نقشه‌های تدقیق شده، بازنگری شده و اصلاح شده که به امضای اعضای کمیسیون ماده ۵ رسیده است، در سایت شهرداری تهران قرار می‌گیرد تا به عموم شهروندان اطلاع رسانی شود و همه می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

به گفته جاوید، آنچه که در حال انجام است، تدقیق، بهسازی و بازنگری طرح است و طرح تفصیلی‌‌ همان چیزی است که از ابتدای امسال ابلاغ شده و در دستور کار قرار گرفته است و این اقدامات شایددر حدود ۱۵ درصد در طرح تفصیلی تغییرایجاد کند که آن هم در قالب بهسازی و مناسب سازی برای کارآمد‌تر کردن طرح است و تغییر عمده‌ای نیست که مبنای تغییر طرح تفصیلی جدید تهران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در ۱۰ ماه ابتدای امسال، بیش از ۵/۱میلیون نفر از سایت شهرداری استعلام طرح تفصیلی خود را دریافت کرده‌اند، افزود: خوشبختانه اطلاع رسانی مناسبی در خصوص اجرای طرح تفصیلی انجام شده است و همه شهروندان به راحتی قادر بودند تا به اطلاعات ملک خود دسترسی داشته باشند و ۶۴ صفحه اطلاعات این طرح نیز در مرحله نهایی اطلاع رسانی درسایت شهرداری قرار گرفت؛ از این رو شهروندان هیچ نگرانی بابت اصلاحات اعمال شده درطرح تفصیلی و اطلاعات آن نداشته باشند.

کد خبر 203132
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز