سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۹
۰ نفر

گروه بورس: این روز‌ها سرنوشت سهام بانک‌های فعال در بازار سرمایه، در کانون توجه قرارگرفته، در این میان سهامداران برخی بانک‌ها با ابهام‌های تازه‌ای مواجه شده‌اند، بر همین اساس دیروز رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به دغدغه‌های سهامداران سه بانک شهر، تات و آریا پاسخ داد.

بورس

به گزارش همشهری، علی صالح‌آبادی که در حاشیه بیست و پنجمین نشست کمیته رسانه بازار سرمایه صحبت می‌کرد، درباره سرنوشت سهامداران بانک تات گفت: بیش از 9هزار نفر سهامدار بانک تات هستند که مقرر شده همه آنها جزو سهامداران بانک جدید آینده به‌حساب آیند.

او افزود: طبق مجوز بانک مرکزی و براساس اعلامیه پذیره نویسی بانک آینده همه سهامداران بانک تات در شمار مؤسسان بانک آینده قرار گرفته‌اند. این شرایط برای سهامداران دو مؤسسه مالی و اعتباری صالحین و آتی هم درنظر گرفته شده و سهامداران آنها هم سهامدار بانک آینده هستند.

بانک شهر پشت دیوار بانک مرکزی

رئیس سازمان بورس درباره دلایل تأخیر در عرضه سهام بانک شهر گفت: بانک مرکزی یک‌بار در نامه‌ای رسمی با پذیرش سهام این بانک در فرابورس مخالفت کرده است. او ادامه داد: البته بانک مرکزی در نامه دوم خود به موضوع مخالفت با عرضه سهام بانک شهر اشاره‌ای نکرده ولی شرط‌هایی را برای موافقت با عرضه سهام این بانک درنظر گرفته است.

صالح آبادی با اشاره به ضرورت حل مشکل سهامداران بانک شهر که اکنون امکان دادوستد سهامشان وجود ندارد، گفت: سازمان بورس برای حل مشکل و قابل معامله‌شدن سهام این بانک پیشنهاد می‌کند که سهام بانک شهر تا زمان رفع موانع در بانک مرکزی، وارد بازار پایه فرابورس شود. به گفته او این موضوع از طریق مسئولان فرابورس هم به مدیران بانک شهر پیشنهاد شده و در حال پیگیری است. این گزارش حاکی است: سهامداران بانک شهر مدت‌هاست در انتظار عرضه سهام این بانک در فرابورس هستند اما ظاهرا به‌دلیل مخالفت بانک مرکزی هنوز امکان عرضه سهام بانک شهر فراهم نشده است. معاملات سهام این بانک از یک سال پیش به‌دلیل آمادگی برای عرضه در فرابورس متوقف شده است.

سرنوشت سهامداران بانک آریا

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد سرنوشت سهامداران بانک آریا که به‌دلیل درگیر شدن برخی مؤسسان آن در پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی با لغو مجوز مواجه و پذیره نویسی سهام آن هم در فرابورس باطل اعلام شده، گفت: پول سهامداران بانک آریا نزد بانک مرکزی موجود است و این نهاد و سایر دستگاه‌های مسئول باید در مورد نحوه پرداخت و عودت دارایی سهامداران این بانک تصمیم بگیرند.

ارزش 100هزار میلیارد تومانی معاملات

صالح آبادی پیش‌بینی کردکه ارزش کل معاملات بازار سرمایه در سال 91از مرز 100هزار میلیارد تومان فراتر رود. این گزارش حاکی است: دربیست و پنجمین نشست کمیته رسانه، تصمیم‌های ویژه‌ای برای ارتقای سطح تعامل بورس ، ارکان بازار سرمایه و رسانه‌ها اتخاذ شد.

کد خبر 203216
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز