سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۰
۰ نفر

گروه اجتماعی: فرهنگیان با انتقاد از پرداخت نشدن مطالبات خود از مسئولان خواستند تا نسبت به پرداخت حق‌الزحمه امتحانات و حق‌التدریس اقدام کنند.

مدرسه

با وجود گذشت ماه‌ها از زمان برگزاری امتحانات هنوز حق الزحمه امتحانات نهایی معلمان پرداخت نشده است،‌ یکی از معلمان در این‌باره به همشهری گفت: متأسفانه هنوز حق‌الزحمه امتحانات خرداد،‌ شهریور و دی‌ماه امسال معلمان تا این لحظه پرداخت نشده است. او افزود: بیش از هشت‌ماه از زمان برگزاری امتحانات خرداد می‌گذرد اما حق‌الزحمه معلمان بدون هیچ توجیهی پرداخت نشده،‌ افزون بر آن حق‌الزحمه امتحانات شهریور و دی(متوسطه و پیش دانشگاهی) 91نیز جزو مطالبات است.

یکی دیگر از معلمان گفت:‌ در آستانه شب عید ما به این پول نیاز داریم اما مسئولان آموزش و پرورش توجهی به این موضوع ندارند و طوری رفتار می‌کنند که گویا همه مطالبات پرداخت شده است. معلم یکی از مدارس تهران نیز از بی‌توجهی مسئولان آموزش و پرورش به پرداخت مطالبات فرهنگیان اظهار کرد: افزون بر حق‌الزحمه امتحانات، حق‌التدریس معلمان نیز از آبان تا‌کنون پرداخت نشده است.

او افزود: فقط حق‌التدریس مهر‌ماه امسال پرداخت شده است، من بازنشسته هستم و هفته‌ای هشت ساعت تدریس می‌کنم ولی حق‌التدریس پنج‌ماه گذشته را نداده‌اند و این در حالی است که وزیر آموزش و پرورش مدعی است که در تلاش است تا معلمان به‌ شأن و جایگاه واقعی در جامعه برسند. فرهنگی بازنشسته با بیان اینکه به‌جای تکریم بازنشستگان در حرف قدری عمل باید کرد، گفت: مگر معاون اول رئیس‌جمهور اعلام نکرد بودجه آموزش و پرورش چهار برابر شده،‌پس چرا مطالبات فرهنگیان پرداخت نمی‌شود.

پرداخت حق‌التدریسی تا پایان امسال

بهمن‌ماه امسال پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از وزیر آموزش و پرورش نوشت: حق التدریس معلمان رسمی تا پایان امسال پرداخت می‌شود. حمیدرضا حاجی بابایی گفت: در تلاش هستیم بخشی از حق‌التدریس معلمان رسمی را که تاکنون پرداخت نشده است تا پایان امسال پرداخت کنیم. او همچنین در حاشیه نواخته شدن زنگ انقلاب درباره حقوق معلمان حق‌التدریسی شاهد که چند ماهی است پرداخت نشده، اظهار کرد: یک گرفتاری مالی داریم که البته هیچ ربطی به وزارتخانه ندارد، چرا که مشکلی وجود دارد و در حال پیگیری آن هستیم و به‌زودی قسمت عمده آن را پرداخت می‌کنیم. حاجی بابایی اضافه کرد: این پیشنهاد از سوی آموزش و پرورش عنوان شده و هر آنچه قانون باشد، آن‌را اجرا می‌کنیم.

کد خبر 203228
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز