گروه اقتصادی: همزمان با نزدیک‌شدن به روزهای پایانی نیمه اول اسفندماه، پرداخت عیدی کارگران نیز آغاز شده است.

به گزارش همشهری، براساس قانون کار این رقم باید حداقل دو برابر و حداکثر سه برابر حداقل دستمزد باشد. بر این اساس و با درنظر گرفتن رقم 389هزار و 754تومانی حداقل دستمزد، کارگران امسال حداقل 780و حداکثر یک میلیون و 170هزار تومان عیدی می‌گیرند.

در همین ارتباط یک عضو شورای‌عالی کار گفت: ارقام فوق براساس قانون استخراج شده و درصورت خودداری کارفرما از پرداخت این میزان عیدی و پاداش پایان سال، کارگران می‌توانند به هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف واقع در تمام شهرستان‌های سراسر کشور مراجعه کنند. محمد احمدی همچنین با اشاره به بررسی‌های انجام‌شده درخصوص حداقل دستمزد سال آینده، به همشهری گفت: براساس تحقیقاتی که از تمام نقاط کشور به عمل آمده، میانگین هزینه تأمین حداقل معیشت برای یک خانوار چهارنفره معادل یک میلیون و 315هزار تومان برآورد شده است.

آغاز به‌کار چهار نمایشگاه فروش بهاره از امروز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از برپایی شش نمایشگاه عرضه مستقیم کالا خبر داده وگفت: چهار نمایشگاه فروش بهاره در بوستان ارم، حکیمیه تهرانپارس، فرهنگسرای خاوران و بوستان ولایت امروز آغاز به‌کار می‌کند، همچنین نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در مصلی تهران تمدید شده و یک نمایشگاه نیز از 15اسفند‌ماه در ورزشگاه تختی بر پا خواهد شد. یدالله صادقی افزود: نمایشگاه‌هایی که از امروز کار خود را آغاز می‌کنند نسبت به نمایشگاه قبلی به‌صورت جامع‌تری نیازهای مردم اعم از کیف، کفش، پوشاک و سایر ملزومات غذایی و پروتئینی را برطرف خواهند کرد و در این نمایشگاه‌ها کالاها با تخفیفی بیش از 20درصد عرضه می‌شوند. در سایر شهرستان‌های استان تهران نیز در شهرستان‌های کوچک یک نمایشگاه و در شهرستان‌های بزرگ‌تردو نمایشگاه نسبت به عرضه مستقیم کالا به مردم اقدام خواهند کرد.

پادرمیانی مجلس برای حل مشکل سه استان مرکزی

مجلس برای حل اختلاف آبی سه استان اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری، تشکیل جلسه می‌دهد. به گزارش همشهری و در پی بالاگرفتن اختلاف بینسه استان مذکور بر سر نحوه تخصیص آب رودخانه زاینده‌رود و کشیده‌شدن این مسئله به مجلس و نمایندگان این استان‌ها، دیروز نایب‌رئیس مجلس در صحن علنی اعلام کرد که مجلس امروز برای بررسی وضعیت آب استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری با حضور وزیران اطلاعات، نیرو و کشور جلسه‌ای برگزار می‌کند.محمدحسن ابوترابی‌فرد با اشاره به تذکرات پی‌درپی نمایندگان سه استان یاد شده ابراز امیدواری کرد که در این جلسه موضوع حل شود.

 

کد خبر 203251
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز