مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: این هفته الیزابت دوم، ملکه انگلیس، ظاهرا به علت یک عفونت گوارشی یک شب در بیمارستان بستری شد. این مورد یکی موارد نادر بیماری و بستری شدن ملکه انگلیس در طول چندین دهه تصدی این مقام است.

queen

به گزارش آسوشیتدپرس کاخ باکینگهام اعلام کرد ملکه 86 ساله دچار علائم گاستروآنتریت (التهاب و عفونت گوارشی) شده است و در بیمارستان کینگ ادوارد هفتم تحت معاینه قرار دارد- این اولین مورد بستری شدن او در بیمارستان در 10 سال گذشته است.

به خاطر بیماری ملکه انگلیس برنامه سفرش به رم را لغو کرده است.

علائم گاستروآنتریت - شامل تهوع و اسهال- معمولا پس از یک تا دو روز تخفیف پیدا می‌کند، گرچه ممکن است در افراد سالمندتر یا افرادی که به دلایل دیگر حساسیت بیشتری به این بیمار دارند، بیشتر طول بکشد. یک عارضه شایع این بیماری کم‌آبی بدن است.

یک پزشک که در درمان ملکه مشارکت ندارد، گفت اگر مسئولان پزشکی به این نتیجه برسند که او مایعات زیادی را از دست داده است، از راه داخل وریدی مایعات بدن او جایگزین خواهد شد.

دکتر کریستوفر هاوکی از دانشکده پزشکی دانشگاه ناتینگهام در این باره می‌گوید: "همه افرادی که دچار کم‌آبی بدن ناشی از گاستروآنتریت هستند را نمی‌توان با محلول‌های خوراکی درمان کرد، و بنابراین بستری شدن بیمار در بیمارستان برای رفع کم‌آبی بدن با مایعات داخل وریدی امر معمولی است."

سرویس ملی بهداشتی انگلیس می‌گوید شایع‌ترین علل گاستروآنتریت در بزرگسالان مسمومیت غذایی و "نوروویروس‌ها" (noroviruses) هستند. نور- ویروس‌ها یک عامل شایع ایجاد تهوع و اسهال در فصل زمستان هستند و هر سال 600 هزار تا یک میلیون نفر در انگلیس به آنها مبتلا می‌شوند. راهنمایی بهداشتی انگلیس به افراد دچار نورو ویروس توصیه می‌‌کند دست کم دو روز از رفتن به سر کار پرهیز کنند.

به گفته دکتر هاوکی این ویروس بسیار واگیردار است و در زمستان که افراد در محیط‌های دربسته در کنار هم هستند، به راحتی انتشار پیدا می‌کند.

‌نوروویروس‌ها که به آن "ویروس استفراغ زمستانی" هم گفته می‌شود، از ویروس‌های دارای RNA هستند که از طریق آب یا مواد غذایی آلوده به مواد مدفوعی، تماس نزدیک شخص به شخص و نیز دست به سطوحی که با عطسه و سرفه مبتلایان آلوده شده است، منتقل می‌شود.

این ویروس‌های شایع‌ترین علت گاستروآنتریت در انسان‌ها شمرده می‌شوند و افراد درهمه سنین را ممکن است دچار خود کنند.

علائم معمول عفونت با این ویروس شامل تهوع، استفراغ شدید، اسهال آبکی و درد شکمی، در برخی موارد از دست دادن حس چشایی است. همچنین خواب آلودگی، ضعف، درد عضلانی، سردرد، سرفه، تب خفیف رخ دهد. افراد بسیار کم‌سن، افراد سالمند، افراد دچار نقص دستگاه ایمنی ممکن است دچار علائم شدیدتری شوند و حتی در معرض خطر مرگ قرار گیرند.

کد خبر 204048

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز