همشهری آنلاین: بیل گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت و یکی از خیرترین ثروتمندان جهان معتقد است به لطف تکنولوژی کلاس‌های درس و دروس در دهه آینده متفاوت از دهه کنونی خواهند شد.

بیل گیتس

بر اساس گزارش CNN، گیتس در مصاحبه‌ای اختصاصی با CNN Money گفت کلاس‌های امروز بسیار بزرگند، درس‌ها برای دهها و صدها دانشجو یا دانش‌آموز به یک شکل آموزش داده می‌شوند درحالی‌که هریک از آنها سبک فراگیری متفاوتی دارند. اما تکنولوژی می‌تواند و باید این شیوه آموزشی را تغییر دهد.

گیتس معتقد است حضور فیزیکی در کلاسهای درسی به ارزش آموزش نخواهد افزود و روزهای تدریس اساتید بزرگ در کلاسهای چند‌صد نفره در دانشگاه‌های گوشه‌و‌کنار جهان به پایان خود نزدیک می‌شود. گیتس کالج‌هایی را برای آینده پیش‌بینی می‌کند که در آن دانشجویان دروس را که توسط پویاترین و هوشمند‌ترین مغزهای متفکر تدریس می‌شوند، به صورت آنلاین دریافت می‌کنند.

به گفته وی با پول ذخیره شده از بودجه حقوق اساتید می‌توان منابع مالی را به لابراتوارها و کارگاه‌های آموزشی اختصاص داد. ایده گیتس یکی از دیدگاه‌های متعددی است که برای سیستم آموزشی درحال تغییر آمریکا وجود دارد. در دورانی که هزینه‌های شهریه‌های دانشگاهی رو به افزایش گذاشته و تکنولوژی با سرعتی باورنکردنی درحال نفوذ به صنایع مختلف است، بسیاری از کار‌آفرینان متعجبند که چرا نوآوری‌های جدید تاکنون موفق به کاهش هزینه‌های آموزش نشده‌است؟

گیتس امسال در کنفرانس تکنولوژی ساوث در آستن تگزاس که به معرفی ابزارهای جدید کمک آموزشی می‌پردازد، سخنرانی داشت که در این سخنرانی به بررسی مشکلات سیستم آموزشی آمریکا و راه‌حل‌های اجرایی برای این مشکلات پرداخت. موضوع کلی این سخنرانی شخصی‌سازی آموزش بود که تکنولوژی جدید از توانایی بهبود بخشیدن آن برخوردار است. به گفته وی با این موج جدید نرم‌افزار‌های درحال ساخت که می‌توانند برای هر دانش‌آموز نرم‌افزاری شخصی باشند، شانس زیادی وجود دارد که کودکان به شیوه‌ای متفاوت از آنچه در گذشته وجود داشته، با یادگیری مواجه شوند.

بنیاد گیتس بر روی تکنولوژی‌های آموزشی سرمایه‌گذاری سنگینی انجام داده است. این بنیاد به تازگی 100 میلیون دلار را به آغاز برنامه‌ای به نام inBloom اختصاص داده است، برنامه‌ای که به معلمان امکان می‌دهد هردرس را متناسب با توانایی‌های هر دانش‌آموز ارائه دهند.

کد خبر 205053
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز