گروه اقتصادی: نمایندگان مجلس دیروز پس از چند ساعت بحث و بررسی دخل و خرج سه‌‌ماه نخست کشور را تصویب کردند که براساس آن حقوق کارمندان در سه‌‌ماه نخست تثبیت شد، یارانه نقدی افزایش پیدا نمی‌کند و سود سهام عدالت نیز پرداخت نمی‌شود.


به گزارش همشهری، دو مصوبه اخیر بیشتر با هدف جلوگیری از سوءاستفاده در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری بوده است. براساس ماده واحده مصوبه مجلس به دولت اجازه داده می‌شود که در سه ماه اول سال92 مطابق احکام و جداول قانون بودجه سال 91 کل کشور و اصلاحات بعدی آن بر مبنای سه‌دوازدهم ارقام مصوب آن با رعایت سایر قوانین و مقررات عمل کند. به این ترتیب رقم بودجه سه‌ماهه دولت 41هزار میلیارد تومان خواهد بود.

حقوق کارمندان فعلاً ثابت ماند

براساس مصوبه مجلس، در سه ماه اول سال 92 کارمندان هیچ‌گونه افزایش حقوقی نخواهند داشت ولی این موضوع به‌معنای عدم‌افزایش حقوق آنها در طول سال آینده نیست. دولت باید معوقات سه ماه اول سال آینده را بعد از تصویب میزان افزایش حقوق در سال 92 در مجلس به کارمندان پرداخت کند. در جلسه دیروز همچنین مجلس برای رفع مشکل پرداخت حقوق فروردین‌ماه ۹۲ کارکنان دولت تدابیری را درنظر گرفت و به پیشنهادی در این خصوص رأی داد که تنخواه سه‌درصدی از خزانه به لایحه بودجه سه دوازدهم 92 اضافه شد. این در حالی است که براساس مصوبه شورای‌عالی کار، حداقل حقوق کارگران از ابتدای سال آینده با افزایش 25درصدی و سایر سطوح مزدی با افزایش 10درصدی به علاوه ماهانه 60هزار تومان پرداخت خواهد شد.

کد خبر 205156

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز