گروه اجتماعی‌- علی‌اصغرمحمدی: با وجود وعده‌های مکرر مسئولان ارشد وزارت آموزش و پرورش مبنی بر پرداخت عیدی و مطالبات فرهنگیان،‌ بسیاری از فرهنگیان اعلام کردند که هنوز عیدی و مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند.

مدرسه

وزیر آموزش وپرورش 12بهمن‌ماه امسال در حاشیه نواخته شدن زنگ انقلاب اعلام کرد که پرداخت حقوق و عیدی معلمان مطابق با آنچه دولت اعلام کرده، خواهد بود و حقوق و عیدی معلمان تا پایان بهمن‌ماه پرداخت می‌شود. حمید‌رضا حاجی‌بابایی درباره حقوق معلمان حق‌التدریسی و شاهد نیز که چند ماهی است پرداخت نشده، گفت:

یک گرفتاری مالی داریم که البته هیچ ربطی به وزارتخانه ندارد، چرا که مشکلی وجود دارد و در حال پیگیری آن هستیم و به‌زودی بخش عمده آن را پرداخت می‌کنیم؛ البته این موضوع مربوط به بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و امور دارایی و همچنین معاونت نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری است. اوایل بهمن‌ماه برخی فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری اعلام کردند که وعده وزیر آموزش و پرورش عملی نشده و آنها هنوز مطالبا‌ت‌شان را دریافت نکرده‌اند.

بسیاری از فرهنگیان شاغل در تماس با خبرنگار همشهری اظهار کردند که ما هنوز حق‌التدریس ماه‌های مهر، آبان، و آذر را دریافت نکرده‌ایم،‌ از طرفی حق‌الزحمه امتحانات خرداد، شهریور و دی‌ماه مدیران،‌ معاونان و دبیران پرداخت نشده است. به گفته آنها همچنین اضافه‌کار مدیران و معاونان نیز از خردادماه امسال هنوز پرداخت نشده است. البته اعلام شده بود که عیدی فرهنگیان اعم از شاغل و بازنشسته نیز با حقوق بهمن پرداخت می‌شود که چنین نشد.

پرداخت عیدی فرهنگیان شاغل و بازنشسته!

نهم اسفندماه جاری رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش در این‌باره گفت: عیدی فرهنگیان شاغل و بازنشسته پرداخت شده است وپرداخت پاداش پایان خدمت ماه‌های بهمن و اسفند نیز در حال پیگیری است. علی فرهادی افزود: عیدی فرهنگیان شاغل و بازنشسته پرداخت شده و پرداخت پاداش پایان خدمت ماه‌های بهمن و اسفند نیز در حال پیگیری است، البته اضافه تدریس فرهنگیان شاغل ماه‌های آبان، آذر و دی‌ماه پرداخت شده است و آموزش و پرورش هیچ بدهی‌ای در این زمینه به فرهنگیان ندارد. فرهادی درباره حقوق اسفند‌ماه فرهنگیان نیز توضیح داد: حقوق فرهنگیان در‌ماه آخر سال براساس زمان مشخص شده به آنها پرداخت می‌شود و هیچ‌گونه کمبود مالی در این زمینه وجود ندارد.

مشکل مالی وجود دارد یا ندارد؟

با آنکه وزیر آموزش و پرورش 12بهمن اعلام کرد که یک گرفتاری مالی داریم که البته هیچ ربطی به وزارتخانه ندارد، حدود یک‌ماه بعد رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با انکار وجود مشکل مالی اظهار کرد: هیچ‌گونه مشکل مالی در این زمینه وجود ندارد که به‌نظر می‌رسید با توجه به این اظهارنظر رئیس مرکز اطلاع‌رسانی ‌مشکل مالی این دستگاه حل شده باشد و فرهنگیان همگی مطالبات خود را در اسرع وقت دریافت کنند.

فرهادی،‌ رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش درباره پرداخت نشدن عیدی برخی از فرهنگیان بازنشسته به فارس گفت: عیدی فرهنگیان بازنشسته در دو مرحله پرداخت شده است که در مرحله اول عیدی فرهنگیان بازنشسته 15استان پرداخت شد. وی ادامه داد: طی هماهنگی‌های انجام شده، اعتبار عیدی فرهنگیان بازنشسته سایر استان‌ها تأمین شده و همراه با حقوق آنها تا فردا 28اسفند‌ماه پرداخت می‌شود که البته در برخی از استان‌ها‌ نیز پرداخت شده است.

فرهادی درباره مطالبات فرهنگیان شاغل نیز گفت: حقوق، عیدی و مطالبات فرهنگیان شاغل پرداخت شده است واضافه تدریس فرهنگیان شاغل تا پایان دی‌ماه نیز واریز شد و‌ هم‌اکنون تنها یک مطالبه باقی مانده است و آن هم پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته است. رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش افزود: رئیس‌جمهور برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان دستور داده است و امیدواریم این امر نیز به‌زودی محقق شود.

هنوز پرداخت نشده است

برخی از فرهنگیان بازنشسته در تماس با همشهری اعلام کردند که با وجود وعده‌های مسئولان وزارت آموزش و پرورش هنوز عیدی خود را دریافت نکرده‌اند و اینکه می‌گویند تا پایان اسفند‌ماه پرادخت می‌شود وعده سرخرمن است.
یکی از بازنشستگان گفت: مگر وعده ندادند عیدی با حقوق بهمن‌ماه پرداخت می‌شود، پس چرا عملی نشد،‌ اکنون هم می‌گویند 28اسفند که آخرین روز کاری سال 91است و اگر پرداخت نشد می‌ماند برای پس از تعطیلات عید نوروز و عملا امکان پیگیری وجود ندارد.

مدیر یکی از مدارس تهران با اشاره به سخنان رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر اینکه «مطالبات فرهنگیان شاغل پرداخت شده است، اضافه تدریس فرهنگیان شاغل تا پایان دی‌ماه نیز واریز شد،‌ هم‌اکنون تنها یک مطالبه باقی مانده است» گفت: تا روز 26اسفندماه 91 حق‌التدریس ماه‌های دی، بهمن و اسفند پرداخت نشده است، افزون بر آن حق‌الزحمه برگزاری امتحانات خرداد،‌شهریور و دی‌ماه امسال مدیران، معاونان و مراقبان پرداخت نشده است.

وی افزود: اضافه‌کار مدیران و معاونان مدارس از خرداد‌ماه تاکنون پرداخت نشده است، از طرفی ما تحت فشار هستیم که خرداد‌ماه سال آینده هم حوزه امتحانی بگیریم درحالی‌که حق‌الزحمه امتحانات گذشته را هنوز دریافت نکرده‌ایم و ما هم این کار را قبول نمی‌کنیم.

کد خبر 205569
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز