همشهر‌ی‌آنلاین: همزمان با آغاز سفرهای نوروزی، پس از گازوئیل اروپایی، عرضه و توزیع بنزین با استاندارد یورو چهار اتحادیه اروپا در مشهد مقدس آغاز شد.

به گزارش مهر، پس از افتتاح مجتمع RFCC به عنوان بزرگترین مجتمع بنزین سازی جهان و افزایش روزانه 8 میلیون لیتری تولید بنزین با استاندارد یورو چهار اتحادیه اروپا توزیع و عرضه بنزین اروپایی در دومین کلانشهر کشور آغاز شد.

بر این اساس پس از آغاز توزیع بنزین اروپایی در تهران، عرضه و توزیع این فرآورده استراتژیک نفتی با استاندارد یورو چهار اتحادیه اروپا در مشهد مقدس هم آغاز شده است.

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با انتشار گزارشی، اعلام کرد: به منظور سوخت رسانی مطلوب به مسافران نوروزی 6 باب جایگاه عرضه CNG و بنزین یورو 4 در استان خراسان رضوی راه‌اندازی شده است.

با بهره‌برداری از این 6 جایگاه جدید مجموع مجاری عرضه سوخت این استان شرق کشور به 115 باب شامل 78 جایگاه تک منظوره و 37 جایگاه دو منظوره سوخت افزایش یافته ضمن آنکه تعداد کل نازل های سوخت رسانی خراسان رضوی به 617 دستگاه افزایش یافته است.

از سوی دیگر با راه اندازی این جایگاه‌ها و ساخت 25 مخزن برای ذخیره سازی سوخت، بیش از یک میلیون و 145 هزار لیتر به ظرفیت ذخیره‌سازی انواع فرآورده های نفتی استان خراسان رضوی اضافه شده است.

در همین حال علیرضا ضیغمی پیشتر با اشاره به برنامه‌ریزی برای توزیع گازوئیل با استاندارد یورو چهار اتحادیه اروپا در هفت کلانشهر اصلی کشور، گفته بود: از اواسط دی ماه سال‌جاری توزیع گازوئیل کم گوگرد در جایگاه‌های سوخت استان تهران آغاز شده است.

معاون وزیر نفت با اعلام اینکه پس از تهران، شرایط برای عرضه گازوئیل کم گوگرد در سطح مشهد مقدس هم فراهم شده است، تصریح کرد: هدف از ارسال و توزیع گازوئیل یورو چهار در مشهد، تامین سوخت ناوگان حمل و نقل با اولویت اتوبوس‌های عمومی است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با تاکید بر اینکه گازوئیل یورو 4 مطابق با درخواست شهرداری مشهد انجام می گیرد، اظهار داشت: هم اکنون خطوط لوله برای انتقال گازوئیل یورو چهار از تهران به مشهد آغاز شده است.

بر اساس این گزارش در حال حاضر به طور متوسط روزانه حدود 12 میلیون لیتر گازوئیل با استاندارد یورو 4 و 5 اروپا در پالایشگاه نفت تندگویان تولید می‌شود از این رو عرضه گازوئیل در هشت کلانشهر تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، اهواز، اراک، تبریز و بندرعباس در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 206179
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز