همشهری آنلاین: دهلی نو - هند در نظر دارد یک صندوق 20 میلیارد روپیه ای (حدود 400 میلیون دلار) را تحت عنوان صندون بیمه انرژی برای تضمین استمرار واردات نفت خام از ایران ایجاد کند.

هند

به گزارش ایرنا، دولت هندوستان این اقدام را به منظور دسترسی مستمر پالایشگاه های نفت این کشور به نفت ایران و مقابله با تحریم های اعمالی غرب بر واردات نفت خام از ایران انجام می‌دهد.

روزنامه انگلیسی زبان ˈفایننشال اکسپرسˈ روز شنبه، طی گزارشی در سایت اینترنتی خود نوشت: هندوستان در پی تدارک یک صندوق بیمه 20 میلیارد روپیه ای (حدود 400 میلیون دلار) به منظور حمایت از شرکت‌های نفتی هند برای بیمه پالایشگاه های این کشور که خواهان پالایش نفت خام ایران هستند، می‌باشد.

بر اساس این گزارش، برای بیمه نامه هایی که ارزش آنها مبلغ 20 میلیارد روپیه باشد، دولت هند یک تضمین رسمی تا مبلغ 100 میلیارد روپیه‌ای (حدود 2 میلیارد دلار) را فراهم خواهد کرد.

شرکت‌های پالایش و پتروشیمی ˈمنگلورˈ و ˈنفت اسارˈ که روزانه حدود 100 هزار بشکه نفت را از ایران وارد می‌کنند، بدنبال خودداری شرکت‌های بیمه خارجی از بیمه محموله‌های نفتی ایران در اثر تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا، با مشکل در دریافت نفت از ایران مواجه هستند.

در این ارتباط منابع مطلع اعلام کرده‌اند که بخش خدمات مالی پیشنهاد کرده است که صندوق بیمه انرژی در طول یک ماه آینده تشکیل شود.

شرکت دولتی ˈبیمه اورینتالˈ و شرکت جدید ˈتضمین هندˈ اولین شرکت‌هایی خواهند بود که در ایجاد این صندوق سهیم بوده و فعالیت شرکت دولتی پالایش و پتروشیمی منگلور و شرکت نفت اسار را بیمه می‌کنند.

کد خبر 206751
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز