سه‌شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر کل امور بورس و دانشجویان خارج وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه بیش از یک هزار متقاضی دریافت بورس دکتری 92 توسط دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها تایید شده‌اند، گفت: نتایج اولیه در اواسط اردیبهشت ماه اعلام می‌شود.

ایسنا نوشت: حسن مسلمی نایینی با بیان اینکه در حال حاضر در حال گروه‌بندی ثبت‌نام‌کنندگان هستیم، اظهارکرد: از این تعداد تایید شده از سوی دانشگاه‌ها و دستگاه‌ها در نهایت 300 نفر با غربالگری وزارت علوم برای بورس دکتری 92 پذیرفته می‌شوند.

به گفته وی، در فراخوان ثبت‌نام بورس 92، حدود 4757 داوطلب، تقاضای خود را برای پذیرش در بورس دکتری خارج 92 ارسال کردند، که از این تعداد 360 نفر در رشته فنی مهندسی، 575 نفر در رشته علوم پایه، 1931 نفر در رشته علوم انسانی، 714 نفر در رشته کشاورزی و 177 نفر در رشته هنر ثبت‌نام کرده‌اند.

 بر اساس فراخوان بورس وزارت علوم، تعدادی افراد واجد شرایط از بین دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی ارشد و مربیان آموزشی و پژوهشی و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی کشور برای ادامه تحصیل در خارج از کشور، ترجیحاً به کشورهای روسیه، چین، بلاروس، آمریکای جنوبی، ژاپن و هند گزینش می‌شوند.

کد خبر 207001
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز