همشهری آنلاین: تعدادی از مدیران وزارت نیرو در خصوص درگیری‌های اواخر سال گذشته کشاوزان در اصفهان به دادسرا احضار شدند.

محمدرضا حبیبی

قاضی محمدرضا حبیبی، دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره گفت: از چهار روز قبل زاینده رود باز شده و از امروز آب در میان کشاورزان توزیع شد. متاسفانه عدم مدیریت مدیران سابق وزارت نیرو در اجرای قانون توزیع عادلانه آب، عامل اصلی در وقوع این مشکل بود.

وی افزود: وزارت نیرو باید آب را به گونه‌ای تخصیص می‌داد تا به افرادی که حق آبه دارند خسارتی وارد نشود. مدیران سابق این وزارتخانه به وظایف خود، به خوبی عمل نکرده و باعث شدند هزینه سنگینی به نظام وارد شود.

دادستان اصفهان تاکید کرد: با شکایت کشاورزان پرونده ای در شعبه بازپرسی در دادسرای اصفهان تشکیل شده و برخی مدیران سابق وزارت نیرو از سوی بازپرس به دادسرا احضار شده است.

قاضی حبیبی خبر کشته شدن چند کشاورز در این ماجرا را رد کرد و گفت: در این اتفاقات چند تن مجروح شدند اما فردی کشته نشد.

وی از بازداشت افرادی که خط لوله یزد را تخریب کرده بودند خبر داد و گفت: این افراد با سپردن قرار تامین در حال حاضر آزاد هستند و به اتهام آنها در دادسرا رسیدگی خواهد شد.

این مقام قضایی خاطر نشان کرد، به شکایت مصدومان نیز در دادسرا نظامی رسیدگی خواهد شد. در حال حاضر با هماهنگی مسوولان استان ، آرامش نسبی در منطقه برقرار است و با اقدامات صورت گرفته امیدواریم در آینده شاهد تکرار این اتفاقات نباشیم.

گفتنی است، در آخرین روزهای سال گذشته تعدادی از کشاورزان شرق استان اصفهان در اعتراض به حق آبه خود و انتقال آب زاینده رود به یزد، اقدام به تخریب خط لوله انتقال آب به یزد و تجمع کردند که با دخالت پلیس و قول مسوولان استان این ماجرا پایان یافت.

کد خبر 208097
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز