سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: غذای خود را همراه با این شور مخلوط، خوش طعم‌تر کنید.

مواد لازم:

گل کلم - کرفس - خیار - هویج - فلفل سبز - سیر - سبزی‌های معطر - نمک - سرکه سفید - آب

طرز تهیه:

* تمام سبزی‌ها را به اندازه دلخواه خرد کنید سپس بشوئید و روی پارچه تمیزی پهن کنید تا آب اضافی‌شان برود و خشک شوند.

* آب و نمک را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید و پس از 10 دقیقه که جوشید از روی حرارت بردارید سپس سرکه را اضافه کنید و بگذارید خنک شود ( برای هر 4 لیوان آب باید 6 قاشق غذاخوری نمک و 1/2 لیوان سرکه سفید اضافه کنید).

* شیشه یا ظرف شور را خوب تمیز و خشک کنید ( دقت کنید که هیچ لکه چربی داخل ظرف نباشد ) ، کف ظرف شور مقداری سبزی معطر قرار دهید سپس مواد شور را داخل ظرف بریزید ، لابلای مواد نیز مقداری سبزی معطر و چند حلقه فلفل تند قرار دهید تا شور خوشمزه‌تری داشته باشید.

* پس از پر کردن ظرف شور باید مخلوط اب نمک و سرکه را اضافه کنید ( مخلوط اب نمک و سرکه باید خنک شده باشد )، روی در ظرف نایلون قرار دهید تا هوا وارد شور نشود سپس در ظرف را محکم کنید و در جای سایه‌دار و خنک به مدت 30 - 40 روز قرار دهید تا شور آماده مصرف شود.

* پس از این مدت زمان و آماده شدن شورها باید مواد را صاف کنید ( برای جلوگیری از گندیدن سبزی‌ها باید تمام سبزی‌های معطر را خارج کنید و مجدد آب نمک و شورها را داخل ظرف برگردانید).

نکته‌ها: سبزی معطر مخلوطی ار سبزی های شوید ، مرزه ، ترخون ، جعفری و برگ کرفس می‌باشد.

* آب نمک باید روی تمام شورها را بپوشاند، در زمان چیدن مواد شور را تا لبه ظرف پر نکنید و مقداری پایین تر از حد معمول قرار دهید چون پس از اضافه کردن آب نمک مواد کمی آب نمک جذب می‌کنند و سطح آب نمک پایین‌تر می‌رود و سبزی‌هایی که خارج از اب نمک بمانند کپک می‌زنند.

شور مخلوط

http://irancook.ir

کد خبر 208158
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز