چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: وب‌سایت اینفوگرافیک (Infographics.ir) از فروردین ۱۳۹۰ در زمینه تولید و انتشار اینفوگرافیک‌های فارسی فعالیت می‌کند.

این وب‌سایت در معرفی فعالیت خود می‌نویسد:

تیم تخصصی اینفوگرافیک، با بهره جستن از افراد متخصص در زمینه های کامپیوتر ، برنامه نویسی ، تحلیل داده ، گرافیک و همچنین تسلط بر چند زبان زنده دنیا، در زمینه آموزش، مشاوره، طراحی و پیاده سازی اینفوگرافیک های ایستا - پویا - تعاملی (تحت وب)، گزارش های دوره ای و سالانه حرفه ای ، ارائه ابزار های متفاوت ارائه مطلب و همچنین برگزاری سمینارها و کنفرانس های تخصصی در زمینه تصویر سازی داده ها فعالیت می‌نماید.

این تیم جهت آشنایی و اطلاع رسانی عمومی ، اقدام به راه اندازی وب سایت اینفوگرافیک نموده‌است ؛ این وب سایت به عنوان نخستین و تنها مرجع تخصصی اینفوگرافیک به زبان فارسی در مدتی که راه اندازی شده‌است ، با استقبال خوبی از جانب علاقه‌مندان مواجه شده‌است.

از افتخارات این وب سایت می توان به سایت برگزیده بخش فرهنگ و هنر (از نگاه کاربران) و کاندیدای بهترین ایده سال و بهترین وب سایت هنری و انگلیسی در چهارمین و پنجمین چشنواره وب ایران و همچنین نامزد نشان سرآمد ششمین جشنواره رسانه های دیجیتال در بخش پایگاه های اینترنتی و رسانه های بر خط اشاره کرد.

این مجموعه با هدف ترغیب افراد به استفاده از شیوه های نوین ارائه مطلب ، گسترش و بومی کردن این هنر و همچنین ارتقای سطح کیفی آثار طراحان کشور عزیزمان ، ایران ، اقدام به برگزاری نخستین جشنواره اینفوگرافیک فارسی - داده های رنگی در آبان ماه 1391 نمود.

همچنین با آغاز سال 2013 از وب سایت انگلیسی Today Infographic رو نمایی نموده‌است. این وب سایت با هدف بسط و گسترش بصری سازی داده ها و اطلاعات به صورتی متفاوت و با تاکید بر استفاده از خلاقیت و نوآوری در ارائه آنها راه اندازی شده‌است؛ این شیوه از ارائه در وسعت جهانی کمتر بصورت منسجم اطلاع رسانی شده‌است.

کد خبر 208440

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز