همشهری آنلاین: امام جمعه موقت تهران گفت: فرهنگ تشخیص به موقع فاطی باید در جامعه تقویت شود و امروز بسیجیانی را می‌بینیم که به جای مادرشان پشت سر ولایت ایستاده‌اند.

fatima

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در تجمعی که به همت بسیج دانشجویی و با مشارکت اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی با تسلیت ایام شهادت بسیجی جان برکف امیرالمومنین حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: حضرت زهرا بانویی بود که خود شیرزن، جان برکف و عاشق ولایت بود و همچنین فرزندانی را تربیت کرد که پرچم عاشورا را به دوش گرفتند و زینبی که جهان را مبهوت دلاوری شجاعت کرد.

وی ادامه داد: فاطمه زهرا(س) مبارز و مجاهدی بود که گاهی در محراب عبادت آن چنان محشری به پا می‌کرد که پیامبر(ص) در مورد ایشان فرمود" فاطمه (س) بضاعت و سرمایه من است و جوانان و نوجوانان و سنگرنشینان بسیجی امروز باید با تاثی از فاطمه زهرا(س) روحیه بسیجی خود را حفظ کنند.

صدیقی خاطرنشان کرد: جوانان ما مردانه در برابر دشمن مقاومت می‌کنند و همانند فاطمه در یک دست سلاح دارند و در دست دیگر تقوا. فاطمه(ص) در این مبارزه نشان داد که اگر فاطمه نبود علی نبود و اگر علی نبود اسلام نبود. پیامبر(ص) فاطمه(س) را تربیت کرد تا اسلام ناب محمدی حفظ شود چرا که اسلام فاطمه، اسلام شهادت و ولایت است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: اگر کشور ما در دوران دفاع مقدس فاطمی نبود نمی‌توانست هشت سال به مقاومت بپردازد. امروز هم اگر جوانان ما فاطمی نبودند ما هیچ پیشرفتی نداشتیم پس هرچه داریم از فاطمه(س) داریم.

وی افزود: فرهنگ تشخیص به موقع فاطمی باید در جامعه تقویت شود و امروز بسیجیانی را می‌بینیم که به جای مادرشان پشت سر ولایت ایستاده‌اند.

صدیقی خاطرنشان کرد: پیامبر در حدیثی دیگر می‌فرماید: فاطمه(س) نور چشم من است تا چشم نباشد انسان نمی‌تواند کاری کند و پیامبر(ص) با این حدیث می‌خواهد به ما بگوید که فاطمه(س) چشم‌انداز جامعه است و اگر فاطمه نبود بصیرتی نبود. فاطمه به تمام معنا بسیجی بود و با خطبه خواندنش استیضاح درست را انجام داد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: شخصیت حضرت زهرا(س) شخصیت حقوقی اسلام است، اگر زخم سینه، بازو و پهلوی فاطمه نبود اسلام نبود چراکه این‌ها اسلام را از نفاق نجات داده‌اند.

وی در ادامه با بیان این‌که «باید به یک بعد دیگر از شهادت حضرت زهرا(س) توجه کنیم» گفت:‌ نسل جوان ما باید ولایت‌مداری و استکبارستیزی مادرشان را منشاء زندگی خود قرار دهند، جوانان باید بدانند که فاطمه با تمام مسائل سیاسی‌ای که داشت هیچگاه عبادت را ترک نکرد. هرگاه که در محراب نماز می‌ایستاد تمام وجودش به لرزه می‌افتاد پیامبر این حقیقت را برای ما بیان کرد تا به بسیجیان و جوانان بگوید رابطه با خداوند پایه تمام عزت‌ها و پیشرفت‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که امام خمینی(ره) در مقابل شرق و غرب ایستاد و از هیچ چیزی نترسید به دلیل این بود که امام با اطمینان کامل به خداوند اتکا کرده بود و از هیچ فرد و کشوری نمی‌ترسید آنهایی که امروز می‌گویند ما با آمریکا رابطه داشته باشیم یا طمع دارند و یا ترس. کسی که خودش را در دامن فاطمه پرورش دهد هرگز دچار ترس و طمع نمی‌شود.

امام جمعه موقت تهران در پایان گفت: خون در کنار شکر توحیدی خون می‌ماند و باعث می‌شود که سال‌ها بعد از هشت سال دفاع مقدس ما در آن سوی مرزها حزب‌الله لبنان و مقاومت به وجود بیاید و این حرکت امروز کاروان دانشجویان بسیجی بیعتی دوباره با فاطمه شهید است.

 

کد خبر 208557
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز