پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: آلبوم موسیقی متن سریال در چشم باد به آهنگسازی حسین علیزاده از سوی انتشارات نقطه تعریف روانه بازار موسیقی کشور شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، آلبوم موسیقی متن سریال "در چشم باد" با 23 قطعه به آهنگسازی حسین علیزاده روانه بازار موسیقی کشور شد.

حسین علیزاده موسیقی متن سریال "در چشم باد" را با بهره‌گیری از موسیقی دوره‌های مختلف تاریخی سریال، ضبط دوباره کرده و توانسته فضایی قابل درک برای مخاطب فراهم آورد و علاوه بر بهره‌گیری از المان‌ها و نمادهای جغرافیایی و تاریخی با توجه به تسلط بر ردیف دستگاهی از فضا و حجم موسیقی ایرانی برای بیان احساس‌ها و کشمکش‌های داستانی بهره گرفته است.

در این اثر حسین علیزاده (تار، سه‌تار، شورانگیز)، بردیا کیارس(ویلن) رضا عسگرزاده (بالابان،فلوت، کوبه‌ای)، نیما علیزاده (رباب)، صبا علیزاده (کمانچه)، راحله برزگری و پوریا اخواص(همخوان) به همراهی ارکستر در این اثر هنرنمایی کرده‌اند. ضبط، میکس و مسترینگ این اثر بر عهده رضا عسگرزاده بوده است. این اثر از سوی موسسه فرهنگی‌ هنری «نقطه تعریف» امروز وارد بازار کشور شد.

سریال تاریخی «در چشم باد» به کارگردانی مسعود جعفری‌جوزانی، به بیان داستان تاریخی، سیاسی و اجتماعی سه دوره از تاریخ در سال‌های ۱۳۰۰، ۱۳۲۰ و ۱۳۶۰ و فرهنگ عامه مردم به خصوص تهران آن روزگار پرداخته بود.

کد خبر 208575
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز