شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین- ندا شریف: برای آن که زیربشقابی و زیرلیوانی با الهام از طبیعت، شبیه برشی از تنه درخت نظر برسد، از روش مارپیچی استفاده کنید.

زیربشقابی نمدی

هنگام پیچیدن نوارهای نمدی، سعی کنید یک طرف آن را صاف نگه دارید در مورد طرف ناصاف نگران نباشید، آن را روی میز قرار دهید.

1- برای زیربشقابی‌ای به قطر 14 سانتی‌متر، نمدها را به صورت نوارهایی به طول 40 سانتی‌متر و عرض 1.25 یا 2.5 سانتی‌متر در 3 رنگ برش بزنید (14 نوار کرم رنگ، 12 نوار قهوه‌ای متوسط و 5 نوار قهوه‌ای تیره باشد).

2- با رنگ روشن شروع کنید. 1.75 سانتی‌متر از انتهای یکی از نوارها را چسب بزنید. نوار را دور قسمت چسب زده، به صورت رول سفت بپیچید و تا زمان محکم شدن فشار دهید. برای این که در انتها کار شبیه به چوب برش خورده باشد سعی کنید قطر مارپیچ که مرکز کار است، بیش‌تر از 1.25 سانتی‌متر نشود. اضافه نوار را ببرید.

3- به انتهای یکی از نوارهای قهوه‌ای متوسط، چسب بزنید. لبه نوار را به انتهای نمد قبلی وصل کنید و محکم فشار دهید. آن را 1 یا 2 بار بپیچید. در طول کار از چسب استفاده کنید. انتهای آن را محکم کنید.

4- به پیچیدن نوارهای کرم و قهوه‌ای متوسط یک در میان ادامه دهید تا قطر رنگ کرم 4-2 برابر، قطر رنگ پایانی یعنی قهوه‌ای متوسط 2-1 برابر و قطر مارپیچ در انتها 17-14 سانتی‌متر شود.

5- 2 یا 3 نوار قهوه‌ای تیره را دور مارپیچ بچسبانید. برای آن که این قسمت شبیه پوست درخت به نظر برسد، نوارهای قهوه‌ای را به اندازه‌های 1.25 تا 3.75 سانتی‌متر ببرید و به صورت تکه‌تکه و با فاصله بچسبانید.

نمد

http://www.marthastewart.com

کد خبر 208857
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز