همشهری آنلاین: در سومین روز از ثبت‌نام داوطلبان چهارمین دوره انتخابات شورای شهر تهران، فرمانداری تهران به نسبت دو روز گذشته شاهد حضور چهره‌های شاخص‌تری بود، اما این مساله از حاشیه‌ها نکاست، چنانچه این روز نیز مانند دو روز قبل با حاشیه‌هایی همراه بود.

انتخابات شورای شهر تهران

ایسنا نوشت: بهمن شریف زاده مدیر گروه مطالعات دینی مرکز ملی مطالعات جهانی پس از ثبت نام در انتخابات شورای شهر تهران با بیان این‌که من آماده خدمت‌رسانی به مردم هستم، گفت: فعلا چیز زیادی نمی‌گویم، اما به زودی درباره اهمیت انتخابات شوراها و حضورم صحبت خواهم کرد.

مجتبی قاسمی قائم مقام سابق معاون شهردار تهران و شهردار سابق مناطق 3، 8 و 13 و 19 نیز پس از ثبت‌نام خود در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا برای حضورتان در این عرصه با آقای قالیباف صحبت کرده‌اید، گفت: من دیگر در شهرداری نیستم، بنابراین نیازی به رایزنی با ایشان ندارم.

وی همچنین با بیان این‌که در لیست حزب موتلفه و آبادگران هستم، درباره ریاست‌جمهوری قالیباف نیز گفت: ایشان از نظر اجرایی مدیری توانمند و موفقی هستند.

وی که دارای مدرک مهندسی محیط زیست است، اظهار کرد: از آنجا که 36 سال در شهرداری تهران شاغل بوده‌ام، و در قسمت‌های مختلف مدیریت داشته‌ام و همچنین با تهران آشنایی کامل دارم، مسائل پیش روی تهران را می‌شناسم و به آن مشرف هستم.

هیربد معصومی معاون سابق شهرسازی و معماری شهردار تهران همچنین مشاور عالی شهردار تهران نیز گفت: احساس تکلیف کرده‌ام و برای ثبت‌نام به فرمانداری آمدم.

ودود حیدری مدیرمسوول روزنامه جوان از دیگر کسانی بود که برای ثبت‌نام در چهارمین دوره انتخابات شوراها به فرمانداری تهران آمد.

بهنام ملکی عضو شورای عالی جبهه ایستادگی نیز پس از تکمیل پروسه ثبت‌نام خود گفت: در فهرست جبهه ایستادگی هستم، بنا به دعوت جبهه در انتخابات شرکت کردم.

وی افزود: برای پیوستن به ائتلاف‌ها با بسیاری از گروه‌ها مذاکره کرده‌ام و معتقدم مستقل بودن در انتخابات شوراها معنایی ندارد.

وی همچنین گفت: از آنجا که در انتخابات مجلس نهم رای خوبی آوردم، به پیروزی خودم در انتخابات شوراها ایمان دارم.

محمد کشتی‌آرای رییس اتحادیه طلا و جواهر پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران با بیان این‌که به صورت مستقل وارد این عرصه شده‌ام، اظهار کرد: تاکنون در جامعه اصناف که جامعه‌ای بزرگی است، در شورای شهر نماینده‌ای نداشته‌ایم و ما می‌خواهیم اولین قدم را در این زمینه برداریم.

وی افزود: از صنف مبلمان، لوازم صوتی و تصویری نیز افرادی برای شوراها ثبت‌نام خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: ما مستقل عمل می‌کنیم و از هیچ جبهه خاصی نیستیم.

خبرنگاری از وی پرسید: شما که رییس اتحادیه طلا و جواهرات هستند، چطور درد طبقات پایین را احساس خواهید کرد که کشتی‌آرای در پاسخ به این سوال گفت: ما که از کشور دیگری نیامده‌ایم، من خودم 52 سال سابقه کار دارم و درد مردم را می‌فهم.

محسن بهرامی سخنگوی انتخاباتی محمد شریعتمداری نیز پس از ثبت نام در این انتخابات در جمع خبرنگاران تنها به گفتن این موضوع بسنده کرد که برای تحقق حماسه سیاسی وارد این عرصه شده‌ام.

حبیب‌الله کاشانی مدیرعامل سابق پرسپولیس هم به خبرنگاران گفت: هیچ صحبتی نمی‌کند.

حسن قربانی خبرنگار سابق صدا و سیما در سوریه، عراق و لبنان که هم اکنون بازنشسته شده است به خبرنگاران گفت: شهر تهران نیازمند یک برنامه‌ریزی اساسی است تا شهروندان بتوانند از آرامش لازم نظم شایسته و اخلاق مناسبی برخوردار شوند.

وی گفت: با توجه به تجربیاتی که در سفرها و ماموریت‌ها با مسوولان و مقامات کشوری داشته‌ام تجربیاتی پیدا کرده‌ام که به نظرم می‌توانم از این تجربیات در شوراها استفاده کنم.

قربانی گفت:‌من آدم سیاسی و وابسته به هیچ حزب و گروهی نیستم و مستقل آمده‌ام.

فاطمه احمدی مشاور امور زنان سازمان ثبت احوال کشور نیز گفت: ترجیح می‌دهم، در حوزه فرهنگی که از حوزه‌های مورد علاقه من است، هم چنین در امور مربوط به زنان فعالیت داشته باشم.

وی همچین اظهار کرد: ما زنان باید خودمان عرصه را برای خودمان رقم بزنیم و به تاثیرگذاری نقش زنان پی ببریم.

وی که کارشناس ارشد فلسفه علم است گفت: در لیست حزب موتلفه اسلامی و جامعه اسلامی دانشجویان حضور دارند.

یک دواطلب دیگری که 27 سال سن داشت، اظهارداشت: در منطقه‌ای که زندگی می‌کنم، نیازهایی وجود دارد که باید برطرف شود و یکی از دلایل من به این عرصه برطرف کردن این نیازها است.

وی در پاسخ به این سوال تاکنون چه سوابق کاری داشته‌اید گفت: من عضو شورای صنفی دانشگاه‌هایمان بودم.

خانم دواطلب دیگری که 30 سال سن داشت گفت: برای ثبت‌نام آمدم تا ببینیم این حرف مسوولین مبنی بر اینکه به جوانان بها داده می‌شود درست است یا نه.

وی که فوق‌لیسانس ادبیات نمایشی است و دکترای پژوهش داشت گفت: می‌خواهم برای جامعه هنری فعالیت‌های داشته باشم.

کد خبر 209729
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز