همشهری آنلاین: محسن هاشمی مدیر عامل سابق شرکت متروی تهران کاندید شورای شهر شد.

فارس نوشت: محسن هاشمی با حضور در فرمانداری تهران کاندید شورای شهر شد.

شنبه 31 فروردین ماه آخرین مهلت ثبت نام در انتخابات شورای شهر و روستا اعلام شده است.

محسن هاشمی پس از پایان ثبت نام در شورای شهر تهران در فرمانداری رسما اعلام کرد به عنوان یک کار‌شناس حمل و نقل عمومی و متخصص در کنار لیست اصلاح طلبان کاندیدای شورای شهر می‌شود.

وی با بیان اینکه اصل صدم قانون اساسی به شورا‌ها اختصاص یافته است به جایگاه والای شورای شهر در قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی با توجه به تاکید امام راحل اشاره کرد و گفت: اگر تمامی اختیارات و وظایفی که به شورای شهر باید واگذار شود واگذار شود مشکلات موجود در شهر قطعا کاهش می‌یابد.

وی با تاکید براینکه شورا‌ها دارای اهمیت و جایگاه خاصی هستند به تاثیرگذاری شورا‌ها و ساماندهی فعالیت‌ها در شهر از جمله انتخاب شهردار اشاره کرد و گفت: ‌اگر دولت مرکزی اختیار شورا‌ها را به آن‌ها واگذار کند حل مسائل و مشکلات موجود در شهر‌ها قطعا کاهش می‌یابد.

محسن هاشمی که سابقه ۲۰ ساله‌ حضور در مدیریت شهری در بخش توسعه مترو را در کارنامه خود دارد گفت: من با ۶ شهردار در شهر تهران فعالیت کرده‌ام نگاه من به شورا سیاسی نیست و معتقدم نباید سیاست در شورا دخالت داشته باشد چراکه خدمات رسانی باید با اخلاص باشد نه سیاسی.

فرزند آیت اله هاشمی رفسنجانی که به سابقه فعالیتش در سال‌های گذشته از جمله حضور در دفتر ریاست جمهوری، حضور در سازمان صنایع دفاعی و موشکی اشاره داشت، تاکید کرد: عمده زندگی من صرف خدمت به مردم و اجتماع شده است و دقیقا با حوزه حمل و نقل عمومی به خصوص حمل و نقل ریلی آشنا هستم و می‌دانم که شهر تهران به توسعه مترو نیاز دارد تا بتواند در کنار اتوبوس و خطوط بی‌ار تی در حمل و نقل مردم کمک موثری داشته باشد در واقع باید ۱۵ میلیون نفر از جمعیت مسافران شهر تهران توسط مترو جابجا شود که مترو سهم ۱۰ تا ۱۲ میلیونی دارد من معتقدم باید اولویت اصلی در دور بعد شورا‌ها برای توسعه مترو و خطوط باقی مانده آن بگذاریم.

وی که روز گذشته استعفای خود را از مشاور شهردار تهران و عضو هیات مدیره شرکت بهره برداری تهران انجام داده است خطاب به خبرنگاران گفت: من خود را مسافرکش در شهر می‌دانم و با توجه به هدفم یعنی خدمت به مردم فارغ از مسائل سیاسی به دنبال آن هستم تا مشکلات اصلی شهر تهران یعنی ترافیک، آلودگی و جابجایی مسافران را حل کنم و وضعیت را بهبود بخشم قطعا با توجه به اینکه قانون گذار این مسائل را تصویب کرده است امیدوارم دولت نیز با کمک به مدیریت شهری در حل این مشکلات گام اساسی بردارد.

هاشمی با اشاره به اینکه باید تهران ۲۵۶ ایستگاه مترو که به تصویب شورا و وزارت کشور رسیده است داشته باشد گفت: در واقع هر شهروندی باید در مرکز شهر با طی مسافت ۵۰۰ متر و در خارج از شهر حداکثر دو کیلومتر به مترو برسد من می‌خواهم به کمک متخصصان حوزه حمل و نقل عمومی به این هدف جامه عمل بپوشانم اما کافی است حمایت‌های قانونی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه شورای شهر در دور چهارم ۳۱ نفر عضو دارد تاکید کرد: با همکاران و متخصصان حمل و نقل، کارگروه تخصصی حمل و نقل در شورای شهر تهران خواهیم داشت من در کنار حضور در لیست متخصصان حمل و نقل عمومی قطعا در سایر لیست‌ها از جمله لیست اصلاح طلبان برای دور بعد شورا‌ها کاندیدا می‌شوم.

وی در پایان گفت: اگر از طریق گروه‌های مختلف حمایت شوم مثبت‌تر است. نگاه من به انتخابات غیر سیاسی و کار‌شناسانه است و امیدوارم گروه‌ها با دید تخصصی وارد رقابت انتخابات شورای شهر شوند.

کد خبر 210014
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز