نوری شاهین پس از قهرمانی بوندس‌لیگا با بوروسیا دورتموند و به‌عنوان بهترین بازیکن فصل بوندس‌لیگا به رئال‌مادرید پیوست، ولی هیچ‌وقت نتوانست در این تیم اسپانیایی موفق شود و پس از فصلی که بیشتر روی نیمکت گذشت، ترجیح داد فوتبالش را با پیراهن دیگری دنبال کند.

هافبک دورتموند امشب مقابل تیم سابقش قرار می‌گیرد

او به‌طور قرضی به لیورپول پیوست ولی در آنفیلد با برندن راجرز اختلاف پیدا کرد و در نیم‌فصل به باشگاه سابقش دورتموند برگشت.او امشب فرصت دارد با پیراهن دورتموند مقابل رئال‌مادرید قرار بگیرد. رویارویی دو تیم در مرحله گروهی با پیروزی خانگی دورتموند و تساوی دو تیم در برنابئو به پایان رسید ولی دو تیم این بار براساس قرعه باید در نیمه نهایی با یکدیگر روبه‌رو شوند؛ جدالی که نوری شاهین پیش‌بینی می‌کند این بار هم با برتری دورتموند به پایان برسد. هافبک ترک دورتموند در این مصاحبه درباره دوران سختی که در رئال‌مادرید و لیورپول پشت‌سر گذاشته و همچنین بازی امشب صحبت کرده است.

  • این هم از فراز و نشیب‌های فوتبال است؛ تو فصل را با مادرید شروع کردی، به لیورپول رفتی و حالا با پیراهن دورتموند باید در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان مقابل رئال بازی کنی که با آن تا سال2017 قرارداد داری؛چه دردسری!

(می‌خندد) این برای من یک بازی ویژه است. من یک سال در مادرید بودم، با این تیم قهرمان لالیگا شدم و هنوز دوستان زیادی آنجا دارم. این بازی خیلی مهمی است و برای من خیلی خاص است. هم به‌دلیلی که شما گفتید و هم این که نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان است.

  • فصلی که در رئال‌مادرید بودی، چطور بود؟

فصل سختی بود؛ درست برخلاف چیزی که پیش از آن تجربه کرده بودم. فصل با مصدومیتی طولانی شروع شد و من دیگر نتوانستم به شرایط آرمانی‌ام برگردم. مصدومیت زانویم موجب شد نتوانم در رئال‌مادرید موفق شوم. ولی من در رئال‌قهرمان لالیگا شدم، با مورینیو کار کردم که مربی خاصی است و فضای رختکن این تیم در کنار بازیکنانی فوق‌العاده را تجربه کردم.

  • پس در مجموع این فصل برایت مثبت بود؟

یک فصل در رئال‌مادرید همیشه مثبت است. من قراردادی شش‌ساله بستم که فقط یک سال آنجا بودم. آرزو می‌کردم که بیشتر بازی کنم که نشد و این ناراحت‌کننده بود، ولی به جز آن نکات مثبت زیادی وجود داشت. چیزهای زیادی یاد گرفتم و بازی‌ام از جنبه‌های مختلف بهتر شد تا تبدیل به بازیکن بهتری شوم. حالا هم بازیکن دورتموند هستم و از این موضوع خوشحالم. در باشگاه اول خودم هستم و قرار است در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان بازی کنم.

  • فکر می‌کنی هواداران مادرید نتوانستند بازی واقعی تو را ببینند؟

وقتی به آنجا رفتم بهترین بازیکن بوندس‌لیگا بودم و هواداران انتظار زیادی از من داشتند. خودم هم انتظار بیشتری از خودم داشتم، ولی مصدومیت زانویم همه‌‌چیز را خراب کرد. با امیدواری زیادی به آنجا رفته بودم، ولی مصدومیت‌ها سال سختی را برایم به‌وجود آوردند.

بله. رابطه‌ام با مورینیو خوب است. او انسان صادقی است. همیشه با من صادق بود و من این رفتار را تحسین می‌کنم. او مربی و انسان ویژه‌ای است؛ یک جنتلمن واقعی؛ کسی که همیشه به شما کمک می‌کند و به شما انگیزه می‌دهد. خاطرات خوبی از او دارم.

  • او توضیح داد که چرا اینقدر کم بازی کردی؟

بله، البته و به همین‌خاطر است که همیشه می‌گویم مورینیو انسان صادقی است. ولی چیزی که او گفت، پیش خودم می‌ماند.

  • چرا تابستان سال گذشته تصمیم گرفتی از رئال بروی؟

من و مورینیو پیش از شروع فصل، وقتی تمرینات تیم تازه شروع شده بود با یکدیگر صحبت کردیم. به او گفتم که می‌خواهم یک سال به‌طور قرضی به تیم دیگری بروم تا ثابت بازی کنم، چون فکر می‌کنم این بهترین راه است تا بتوانم به شرایط ایده‌آل برگردم. او به من گفت که بهتر است به تیم دیگری نروم. او فکر می‌کرد باید بمانم و منتظر باشم تا فرصت بازی من برسد. من به او گفتم که یک سال بازی در تیمی دیگر به من کمک می‌کند که قدرتم را دوباره پیدا کنم و می‌توانم قوی‌تر از قبل برگردم. او مرا به‌خوبی درک کرد، تصمیمم را پذیرفت و به من کمک کرد که آن را اجرا کنم.

  • رسیدن به ترکیب رئال کار سختی بود؟

باید با خودم صادق باشم. سال سختی را پشت سر گذاشته بودم، تیم خیلی خوب بازی می‌کرد و بازیکنان جدیدی در پست من اضافه شده بودند. بهتر بود به تیم دیگری بروم.

  • و به لیورپول رفتی. در آنجا چه اتفاقی افتاد؟ چرا زمستان از این تیم جدا شدی؟

در لیورپول. . . (شاهین آه می‌کشد). دوران خیلی سختی بود. دوست ندارم درباره این دوران صحبت کنم.

  • لیورپول را ترک کردی و به دورتموند برگشتی.

بازگشت به دورتموند برای من بهترین گزینه بود. ما در لیگ قهرمانان بازی می‌کنیم، من مربی و هم‌تیمی‌هایم را می‌شناسم، خانواده در کنارم است و همسر و فرزندانم اینجا خوشحالند. بازگشت به اینجا برای فوتبالم هم مهم بود و توانستم چیزی را که قبلا احساس کرده بودم، دوباره احساس کنم. هدف من این است که دوباره به جایگاه بهترین بازیکن بوندس‌لیگا برگردم و فکر می‌کنم برای این کار در مسیر درستی قرار دارم.

  • دورتموند می‌تواند دوباره رئال‌مادرید را شکست دهد؟

البته، چرا که نه. دورتموند در مرحله گروهی رئال را شکست داد و می‌تواند دوباره این کار را بکند، هرچند رئال نسبت به آن زمان تیم خیلی بهتری شده است. بازی سختی خواهد بود، چون من خوب می‌دانم که کسب دهمین قهرمانی اروپا برای آنها چه اهمیتی دارد. بازیکنان و هواداران باشگاه همه منتظر دهمین قهرمانی هستند، ولی ما هم می‌خواهیم قهرمان لیگ قهرمانان شویم.

  • چه تیمی بیشتر تشنه قهرمانی است؟

هر دو تیم دوست دارند قهرمان شوند. هیچ‌کدام از بازیکنان ما قهرمان لیگ قهرمانان نشده و در تیم رئال هم فقط سه یا چهار بازیکن توانسته‌اند در این تورنمنت قهرمان شوند، پس هر دو تیم واقعا می‌خواهند قهرمان شوند. برای رئال‌مادرید، دهمین قهرمانی همه‌‌چیز است، ولی برای ما هم همینطور است، چون ما لیگ و جام‌حذفی را از دست داده‌ایم.

  • فکر می‌کنی بازی امشب چطور باشد؟

این بازی رویارویی دو تیم خیلی خوب با قدرت تهاجمی فوق‌العاده است. هر دو تیم تهاجمی بازی می‌کنند و از دقیقه اول به‌دنبال پیروزی هستند. فکر می‌کنم بازی پرگلی باشد، ولی امیدوارم دورتموند بیشتر از رئال گل بزند.

  • یورگن کلوپ را چطور می‌بینی؟

او مربی‌ای با ذهنیت پیروزی است. او چیزهای زیادی درباره فوتبال می‌داند و این خیلی مهم است، چون همه مربیان این دانش را ندارند. او همه این چیزها را می‌داند و می‌داند با بازیکنان چطور رفتار کند. ما بازیکن هستیم، ولی قبل از آن انسان هستیم. کلوپ و مورینیو در شناخت وجهه انسانی بازیکنان و رفتار با آنها استادند.

  • آیا دورتموند تیم بهتری است و رئال بیشتر بر ستارگانش تکیه دارد؟

فکر نمی‌کنم. هر دو تیم‌های خوبی هستند. مورینیو از رئال‌مادرید تیم مستحکمی ساخته. دورتموند هم تیم خوبی است و بازیکنان خوبی مثل گوتزه و لواندوفسکی دارد. هردو تیم‌های بزرگی هستند، بازی خیلی نزدیکی خواهد بود و تماشاگران می‌توانند از دیدن آن لذت ببرند.

  • دورتموندی‌ها از رویارویی با رونالدو نگرانند؟

کریستیانو بهترین بازیکن جهان است. دائم گل می‌زند و سرنوشت بازی‌ها را رقم می‌زند. برای من افتخاری بود که در کنار او بازی کنم، چون خیلی حرفه‌ای است و مثل کسی تمرین می‌کند که واقعا عاشق فوتبال است. کریستیانو به عشق فوتبال زندگی می‌کند و این را در زمین نشان می‌دهد. بازی در کنار او و آموختن از او برایم افتخار بود.

  • اخلاق کریستیانو چطور بود؟

ببینید، برای من رونالدو و کاکا بهترین بازیکنان دنیا و همچنین انسان‌های فوق‌العاده‌ای هستند. در لحظات سختی که در مادرید داشتم، هر دو خیلی به من نزدیک بودند و از آنها سپاسگزارم. هر کسی که می‌گوید کریستیانو مغرور است، باید در این مورد تجدید نظر کند.

  • در مادرید دوستان زیادی داری؟

بله، کاکا یکی از آنهاست. او دوست ویژه‌ای برای من است، چون او و همسرش وقتی فرزندمان به دنیا آمد، خیلی به ما کمک کردند. کارولین دوست خوبی برای همسرم بود و کاکا همیشه مراقب من بود. او دوست فوق‌العاده‌ای است.

  • کاکا هم مثل تو به‌خاطر مصدومیت خیلی عذاب کشید. آیا او در راه بازگشت الهام‌بخش تو بوده؟

کاکا بازیکن فوق‌العاده‌ای است. کافی است آمار او را درنظر بگیرید که هر بار بازی کرده گل زده یا پاس گل داده. بازیکنان کمی به اندازه او مؤثرند. کاکا به‌نظر من هنوز یکی از بهترین بازیکنان دنیاست. کاکا مصدومیت‌های زیادی داشته، ولی هنوز بازیکن درجه یکی است.

  • و در آخر، آینده‌ات را چطور می‌بینی؟ ممکن است روزی به مادرید برگردی یا این پرونده برایت بسته شده؟

من با رئال‌مادرید قرارداد شش‌ساله دارم، ولی تا سال 2014 در دورتموند می‌مانم و بعد از آن با رئال مذاکره خواهم کرد. فعلا از بودن در اینجا خوشحالم، چون در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان هستیم و مورینیو می‌تواند بازی مرا ببیند. فعلا آرامش دارم و باید ببینم تا سال2014 چه اتفاقی می‌افتد. هیچ احتمالی غیرممکن نیست.

کد خبر 210818

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز