همشهری آنلاین: معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی از اضافه شدن 1060 استادیار در سال 91 به بدنه اعضای هیات علمی این دانشگاه خبر داد و گفت: مربیان دانشگاه آزاد بدون درنظرگرفتن شرط سنی، می‌توانند بورسیه دانشگاه محسوب شوند.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر حسین بلندی در مراسم افتتاح کارگاه باز آموزی مقررات و آئین نامه آموزشی در واحد تهران جنوب به ایجاد دو شورای مرکزی جذب و بورس در سال گذشته اشاره و تصریح کرد : پس از تشکیل مرکز امور هیات علمی که در هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است امروز شاهد تشکیل هیات اجرایی جذب در تمامی استان‌ها هستیم.

دکتر بلندی اظهار داشت: با مجوز های اخذ شده از هیات ممیزه بیش از 1060 استادیار به بدنه اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه شد .

وی با اشاره به پیشتاز بودن فرهاد دانشجو در بحث تعیین تکلیف و برنامه‌ریزی برای بدنه اعضای هیات علمی، اظهار کرد: همه افرادی که مربی دانشگاه آزاد اسلامی هستند، بدون در نظر گرفتن شرط سنی، مسولیتهای اجرایی و اخذ پذیرش در دوره دکتری، می توانند بورسیه این دانشگاه محسوب شوند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید به اینکه تصویب اولیه رشته ها و ارتقاء واحدها و مراکز آموزشی در شورای گسترش صورت می گیرد، گفت:‌ یک هزار و 583 رشته محل که دارای مشکلاتی بودند، موافقت مشروط گرفتند.

وی به کسب مجوز برای راه اندازی بیش از 534 رشته محل جدید از وزارت علوم و تدوین طرح جامع آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح واحدها و مراکز دانشگاهی با تعامل و تقسیم کار،‌ بهترین کیفیت را با امکانات موجود به دانشجویان ارائه می دهند .

بلندی گفت: طرح جابجایی اعضای هیات علمی در درون هر استان در صورت موافقت واحدهای مبدا و مقصد و همچنین رئیس هیات اجرایی جذب استانی در حال بررسی است.

وی با اشاره به اینکه رتبه بندی علمی واحدها در شورای عالی نظارت دانشگاه آزاد اسلامی صورت می گیرد، یادآور شد:‌ این شورا متشکل از چهار کمیته آموزشی،‌ پژوهشی، دانشجویی و فرهنگی است که هر کدام از آنها شاخص های مربوط به حوزه خود را تعیین و بررسی می کنند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: ‌پس از اعلام ارزیابی شورای عالی نظارت در خصوص رتبه بندی علمی واحدها و مراکز آموزشی، ارزیابی بین المللی را در دستور کار قرار می دهیم.

بلندی با تاکید بر بازنگری برنامه های درسی اظهار داشت:‌ یکی از شاخصها در تعیین رتبه بندی علمی،‌ بررسی عملکرد واحدها در تعداد برنامه های درسی بازنگری شده، میزان پاسخگویی به نیاز بازار کار و صنعت و همچنین تحقق فرمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در سال جاری است.

وی بیان کرد:‌ اگر امروز ایران در خیلی از حوزه ها برای انتقال علم و فناوری به دنیا مقتدرانه اعلام آمادگی می‌کند،‌ نتیجه بهره گیری از برنامه های درسی و استادان متعهد و متخصص است که باید ادامه پیدا کند.

کد خبر 211258

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز