همشهری آنلاین: مهلت نام نویسی برای بورس دکتری دستگاههای اجرایی از ساعت 10 صبح امروز، 11 اردیبهشت در سامانه اداره کل بورس وزارت علوم آغاز می‌شود.

حسن مسلمی نائینی در گفتگو با مهر، اضافه کرد: متقاضیان پذیرش در فرایند بورس دکتری دستگاه‌های خارج می‌توانند از ساعت 10 امروز چهارشنبه 11 اردیبهشت ماه با مراجعه به سامانه اداره کل بورس وزارت علوم به نشانی http://scholarship.msrt.gov.ir نسبت به ارسال درخواست اقدام کنند.

وی ادامه داد: پس از ثبت نام مجازی داوطلبان و صدور تاییدیه برای متقاضی توسط حوزه کاربرد (دستگاه و سازمان محل اشتغال داوطلب)، بررسی مدارک و صلاحیت علمی و عمومی و احراز توانمندی های لازم در شورای ویژه ای صورت می گیرد و افراد واجد شرایط، حداکثر به 3 موسسه معرفی خواهند شد؛ در مراحل بعدی نیز بررسی تقاضا در هیات و ارسال نتیجه به همراه عنوان رساله تقاضا محور و دلایل نیاز حوزه کاربرد به انجام این رساله و اسامی استادان راهنما و مشاور رساله به اداره کل بورس توسط موسسه آموزش عالی مجری دوره دکتری اجرا می‌شود.

به گفته معاون بورس وزارت علوم، بررسی و صدور حکم بورسیه جهت تحصیل در موسسه توسط رئیس سازمان امور دانشجویان، تدوین و انعقاد قرارداد بین موسسه آموزش عالی مجری دوره دکتری و حوزه کاربرد و در نهایت، ارسال رونوشت قرارداد و اعلام شروع به تحصیل به اداره کل بورس سازمان امور دانشجویان نیز مراحل بعدی فرآیند بررسی شرایط متقاضیان استفاده از بورس تحصیلی کارشناسان حوزه کاربرد در مقطع دکتری پژوهش محور را تشکیل می‌دهند.

مسلمی تاکید کرد: پرداخت تمام هزینه های تحصیلی کارشناسان و متخصصان در مقطع دکتری اعم از شهریه و هزینه اجرای طرح و دریافت تعهدات لازم، به عهده کارفرما (سازمان معرفی کننده کارشناس و متخصص) خواهد بود.

کد خبر 212012

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز