همشهری آنلاین: آزمون سراسری بیش از 70 هزار نفر از شرکت کنندگان در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم روز جمعه 13 اردیبهشت ماه به طور همزمان در سطح کشور برگزار می شود.

قرآن

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام ستاد راهبری و نظارت طرح تربیت حافظان قرآن کریم آزمون کتبی مرحله اول طرح تربیت حافظان قرآن کریم، روز جمعه 13 اردیبهشت‌ماه 1392 به صورت سراسری و هماهنگ برگزار می‌شود، از این رو این ستاد به منظور اطلاع‌رسانی هر چه بیشتر به مربیان و داوطلبان و رفع ابهامات نکات و موارد ضروری این آزمون را اعلام کرده است و امکان تغییر و یا تمدید زمان برگزاری آزمون میسر نیست و افرادی که به هر دلیل نمی‌توانند در آزمون شرکت کنند، باید با کسب آمادگی بیشتر در آزمون‌های بعدی سازمان شرکت حاضر شوند.

آزمون کتبی ساعت 10 صبح و آزمون مجدد شفاهی، ساعت 8 صبح جمعه 13 اردیبهشت‌ماه 1392 برگزار خواهد شد. آزمون شفاهی در همان مکان برگزاری آزمون کتبی و مطابق شیوه‌نامه آزمون اسفند‌ماه 1391 برگزار می‌شود. در صورتی که حوزه‌ای موفق به اتمام آزمون شفاهی بین ساعت 8 تا 10 صبح نشود، ارزیابی باقیمانده متقاضیان پس از آزمون کتبی بلامانع است. طبق اعلام قبلی، آزمون کتبی به صورت چهارگزینه‌ای و فقط با موضوع حُسن حفظ برگزار می‌شود، در ضمن این سؤالات به صورت متمرکز طراحی شده و مربیان نیازی به طرح سؤال ندارند.

داوطلبانی که برای این آزمون محفوظاتشان تکمیل نیست، می‌توانند در این آزمون به صورت آزمایشی شرکت کنند. آن دسته از داوطلبانی که توانایی خواندن و نوشتن را ندارند، می‌توانند از یک نفر همراه، صرفاً جهت خواندن سؤالات و درج گزینه‌ها در پاسخنامه، کمک بگیرند. متقاضیانی که بی‌سواد، کم سواد و یا سالمند بوده و میزان محفوظات آنها حداکثر جز 30 است، می‌توانند در آزمون کتبی گروه سنی اول و جزء 30 شرکت کنند.دانشجویان و مسافرانی که در طرح تربیت حافظان قرآن کریم شرکت کرده و در روز آزمون شهر خود حاضر نیستند، می‌توانند با هماهنگی کارشناس فرهنگی اداره شهرستان، به صورت داوطلب مهمان در آزمون‌ها شرکت کنند.

با توجه به اعلام عمومی این ستاد از سال گذشته مبنی به برگزاری آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف در اردیبهشت ماه 1392 متأسفانه این آزمون با آزمون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاقی دارد و به منظور شرکت حداکثری داوطلبان، طی هماهنگی با مسئولان مربوطه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مقرر شد آزمون کتبی طرح تربیت حافظان سازمان اوقاف ساعت 10 صبح و آزمون‌های وزارت ارشاد ساعت 9 صبح برگزار شود، لذا تنها آن دسته از داوطلبانی که در آزمون‌های وزارت ارشاد شرکت می‌کنند، می‌توانند با هماهنگی قبلی با اداره اوقاف شهرستان، با اندکی تأخیر در آزمون کتبی و مجدد شفاهی سازمان اوقاف حاضر شوند، همچنین مسئولان مربوطه باید مساعدت‌های لازم را در این زمینه مبذول فرمایند.

مرحله اول طرح تربیت حافظان قرآن کریم، با برگزاری این آزمون به پایان رسیده و مرحله دوم این طرح ملی از ابتدای خرداد‌ماه 1392 آغاز می‌شود که شیوه نامه مرحله آتی متعاقباً ابلاغ خواهد شد، ضمناً مربیان گرامی با عنایت به شروع فصل امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها با برنامه‌ریزی دقیق نسبت به استمرار کلاس‌ها تا شروع مرحله دوم طرح اقدام و در صورت امکان از تعطیلی کلاس‌ها خودداری کنند. همچنین مربیان و داوطلبان گرامی جهت اطلاع از اماکن برگزاری آزمون طرح حفظ، می‌توانند به سایت www.quranhefz.ir و یا سایت اوقاف استان خود مراجعه و در صورت نیاز با شماره تلفن های: 64872322-25 (021) تماس حاصل کنند.

کد خبر 212047
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز