یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارشناسان می‌گویند جراحی پلاستیک برای برداشتن چربی و پوست اضافی از بخش بالایی بازو در دهه اخیر در آمریکا رواج بسیاری یافته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه جامعه جراحان پلاستیک آمریکا می گوید فقط در سال گذشته بیش از 15000 زن آمریکایی این عمل زیبایی را که "براکیوپلاستی" یا "کشیدن پوست بازو" (arm lift) نامیده می‌شود را انجام داده‌اند و 61 میلیون دلار برای آن خرج کرده‌اند.

این جراحی بیش از همه در میان زنان بالای 40 سال رواج یافته است، اما شماری از مردان هم آن را انجام داده‌اند.

گریگوری اوانس رئیس جامعه جراحان پلاستیک آمریکا می‌گوید: "زنان به طور کلی توجه بیشتری به بازوهای خود و شناخت بیشتری نسبت به گزینه‌های زیبایی برای این ناحیه پیدا کرده‌اند."

پزشکان می‌گویند دلیل واحدی برای رواج این نوع جراحی پلاستیک وجود ندارد اما به اعتقاد کارشناسان تمایل به شباهت پیدا کردن به افراد مشهوری که بازوهای زیبا و عضلانی دارند ممکن است نقشی در این گرایش جدید داشته باشد. 

متوسط هزینه این عمل 4000 دلار است. کشیدن پوست بخش بالایی بازو ممکن است با لیپوساکشن و بریدن پوست اضافی نیز همراه شود. البته این عمل زیبایی مشکلات خودش را هم دارد از جمله اینکه نیاز به یک برش پوستی از آرنج تا حفره زیربغل دارد، و بنابراین گرچه پوست اضافی برداشته می‌شود، اما جای این برش نیز روی پوست می‌ماند.

بنابراین پزشک و بیمار باید تصمیم بگیرند آیا بهبود بخشیدن به شکل بازو ارزش ماندن جای برش بر روی پوست را دارد یا نه.

کد خبر 212473

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز