همشهری آنلاین: بوستان آب و آتش یکی از بوستانهای متفاوت شهر تهران با مساحتی گسترده و امکانات تفریحی مختلف همچون فانوس دریایی، مراسم نقاله خوانی، فضای بازی با آب همه روزه میزان بسیاری از گردشگران از تهران و شهرهای دیگر کشور است.

بوستان آب و آتش با مساحت 24 هزار مترمربع یکی از بوستانهای زیبای شهر تهران است که تجهیزات متفاوتی از سایر بوستانهای پایتخت دارد.

این بوستان که در شانزدهم تیرماه 1388 توسط محمد باقر قالیباف  شهردار وقت تهران افتتاح شد دارای تجهیزاتی مانند چهار برج آتش و چادری ۷۰۰ متری با روی گردان ۳۷۰ نفری است.

نقاله خوانی در بوستان

بوستان آب و آتش همچنین شامل پل ابریشم، لانه کبوتر، کالسکه‌رانی، فانوس دریایی، آبنما، برج آتش، آلاچیق و محیط سبز است و در بعضی شب‌ها نیز نقال در مقابل آمفی تئا‌تر می‌ایستد و به پرده خوانی مشغول می‌شود و داستان حضرت ابراهیم را توضیح می‌دهد. این نقالی در ۷ پرده که دور تا دور پارک قرار گرفته است.

این بوستان دارای آلاچیق‌ها ی متعدد برای استراحت می‌باشد. این آلاچیق‌ها دارای دو نوع با میز و صندلی و یک نوع ویژه پهن کردن زیرانداز می‌باشد و در این آلاچیق‌ها از مناظر زیبای تپه‌های عباس آباد می توان لذت برد.

این پارک دارای ۲ در ورودی نیز هست که یکی از اتوبان شهید حقانی و دیگری از کوچه کنار بوستان؛ در ضلع غربی آن که  دالانی با سقفی چوبی است و در تابستان با گل و گیاه پوشیده می‌شود وبسیار زیبا و دلنشین است.

خواهرخوانده بوستان طالقانی

در مورد این بوستان می‌توان گفت که در واقع خواهر خوانده بوستان طالقانی می‌باشد، چون این دو بوستان در دو طرف اتوبان مدرس و در کنار هم در اتوبان حقانی قرار گرفته است.

آموزش اسب سواری نیز از امکانات دیگر این مجموعه می‌باشد ولازم به یاد آوری است این امکانات تنها مربوط به فاز اول این پارک می‌شود فاز‌های بعدی این پارک در طرح توسعه بوستان آب و آتش می‌باشد بنا است اینجا را به یکی از بزرگ‌ترین مراکز تفریحی ایران تبدیل کنند. برای مثال نیم کره بزرگ شیشه‌ای که در بزرگراه همت بعد از پل مدرس به چشم می‌خورد مربوط به بناهای طرح توسعه آب و آتش می‌باشد.

سایر امکانات مجموعه

بوفه به تعداد ۲عدد «۱عدد سر پارک» و «۱عدد روبروی فانوس دریایی»

دستگاه خودران یا دوچرخه ایستاده وسیله عجیب است که باوجود حرکت روی دو چرخ در یک محور از تعادل جالبی برخوردار است و با این وسیله برقی می‌توانید به راحتی در گوش و کنار پارک گشت بزنید.

قرقره، احتمالاً در فیلم‌ها یا آموزشهای تکاوری وسیله‌ای که متشکل از یک طناب و قرقره‌ای که فرد با آن بصروت آویزان روی طناب حرکت می‌کند را دیده‌اید. در این مجموعه وسیله‌ای تقریباً شبیه آن البته در ابعادی بسیار کوچک و کم ارتفاع برای سرگرمی و هیجان خانواده‌ها ساخته شده است.

فانوس دریایی که می‌شود از آن بالا رفت و مناظر را تماشا کرد بعلاوه آمفی تئا‌تر روباز و امکان گرفتن عکس با لباسهای سنتی ترکمن‌ها در چادر ترکمن‌ها از امکانات دیگر بوستان حضرت ابراهیم یا آب و آتش می‌باشد.

آدرس

بوستان آب و آتش در میدان ونک، اتوبان شهید حقانی، بعد از چهار راه جهان کودک، دست راست، جنب اتوبان. در اولین کوچه بعد از چهارراه جهان کودک راه دارد که آخر آن خیابان پارکینگ مخصوص پارک نیز راه اندازی شده است.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز