همشهری آنلاین: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خود را برای رقابت با هاشمی، خاتمی و مشایی آماده کرده‌ام و ظرفیت رقابت با آن‌ها را دارم و فکر می‌کنم دولت آینده را با قدرت تشکیل دهم.

رضایی

به گزارش ایسنا، محسن رضایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه «در صورت رییس‌جمهور شدن اقتصاد ایران را نوسازی و مردمی می‌کنیم»، گفت: در این راستا اقتصاد را از پایین به بالا و به ترتیب از سطح خانواده، روستا، شهر و سپس در بعد ملی برنامه‌ریزی و تقویت خواهیم کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از تجارت، کشاورزی و صنعت و معدن به عنوان ستون‌های اقتصاد نام برد و گفت: برای تقویت این بخش‌ها نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام خواهد شد بطوریکه بخش کشاورزی را از طریق پرداخت یارانه سبز تقویت خواهیم کرد.

وی درباره برنامه‌های خود برای صنعت خودروسازی نیز اظهار داشت: مشکل بزرگ صنعت خودروسازی ایران، ضعف رقابت‌پذیری است که در صورت رییس‌جمهور شدن، کیفیت و رقابت‌پذیری آن را افزایش داده و سپس کم کم تعرفه آن را پایین خواهیم آورد.

رضایی با بیان اینکه «در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، منابع آن از طریق تولید و درآمدی تأمین خواهد شد»، تصریح کرد: این منابع از طریق تبدیل شدن نفت به فرآورده‌های نفتی و فروش آن بدست خواهد آمد. هم اکنون حدود یک میلیون بشکه نفت در کشور وجود دارد که از طریق تبدیل آن به فرآورده‌های نفتی، منابع مالی اجرای دوم هدفمندی یارانه‌ها را تأمین خواهیم کرد.

وی با بیان این اعتقاد که 30 درصد از مشکلات اقتصادی فعلی ایران مربوط به تحریم‌ها و 70 درصد به مسائل داخلی کشور می‌شود، تأکید کرد: حل این 30 درصد مشکل برای ما خیلی مهم است و در صورت رییس جمهور شدن با استفاده از تجارب 10 - 15 سال اخیر از مذاکرات، شیوه سومی غیر از دولت‌های احمدی‌نژاد و خاتمی در پیش می‌گیریم که آن، شیوه برد - برد است.

محسن رضایی با بیان اینکه «آمدن و نیامدنم در عرصه انتخابات و رقابت به آمدن و نیامدن آقای هاشمی رفسنجانی بستگی ندارد و در انتخابات شرکت خواهم کرد»، تصریح کرد: خود را برای رقابت با هاشمی رفسنجانی، خاتمی و رحیم مشایی آماده کرده‌ام. ظرفیت رقابت با آن‌ها را دارم و فکر می‌کنم دولت آینده را با قدرت تشکیل دهم.

رضایی افزود: برای خدمت به ملت ایران یک جان ناقابل دارم که کف دست گذاشته‌ام و هر جا لازم باشد فدا می‌کنم و مردم چه به من رأی بدهند و چه رأی ندهند، دست آنها را می‌بوسم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه «در صورت رییس‌جمهور شدن در دولتم چندین حادثه اتفاق خواهد افتاد»، خاطرنشان کرد: عذرخواهی رسمی از ملت ایران در صورت انجام کار اشتباه و استعفا دادن برای اولین‌ بار در این دولت رقم خواهد خورد و از سوی دیگر هیچ چیزی را به گردن کسی نخواهم انداخت و آن را قبول خواهم کرد.

کد خبر 213474
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز