سید حسن نصرالله با اعلام این مطلب که حزب الله لبنان ملاحظاتی را نسبت به مفاد قطعنامه‌ی 1701 شورای امنیت دارد، اعلام کرد: به رغم تمامی این ملاحظات و نیز به رغم آنکه برخی از مفاد این قطعنامه ظالمانه و ناعادلانه است، حزب الله لبنان مانعی در برابر تصمیمات دولت لبنان نخواهد بود

و با هر گونه تصمیم این دولت همراهی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در تازه ترین نوار ویدیویی خود که از شبکه‌ی المنار پخش شد، در ارزیابی قطعنامه‌ی 1701 شورای امنیت و نیز موضع گیری سیاسی این حزب نسبت به این قطعنامه اظهار داشت: پیش از هر چیز باید بگویم اگر ایستادگی دولت و ملت لبنان در برابر رویارویی با دشمن نبود، شاید نتایج امنیتی و سیاسی این جنگ خیلی بدتر از آنچه که در مفاد این قطعنامه نمود می‌کند، می‌بود.

براساس گزارش شبکه‌ی تلویزیونی الجزیره، وی افزود: مفاد قطعنامه‌ی صادره‌ی شورای امنیت با توجه به تمام شرایط موجود و در راس آن حمایت بی‌دریغ آمریکا از اسراییل نتایج طبیعی بوده است و اگر ایستادگی مقاومت اسلامی لبنان و در کنار آن تمامی مردم این کشور نبود شاید اسراییل در این قطعنامه صادره می‌توانست تمام شرایط و مطالبات سیاسی خود را به لبنان تحمیل کند و قطعنامه‌ای بدتر از قطعنامه 1701 از سوی شورای امنیت صادر شود.

سید حسن نصرالله گفت: در صورتی که توافقی برای برقراری آتش بس فوری حاصل شود، مقاومت اسلامی لبنان، حزب‌الله، بدون هیچ تردیدی نسبت به این آتش بس ملزم خواهد شد اما لازم است تاکید کنم که مقاومت در برابر دشمن به عنوان حق طبیعی هر ملت است.

وی همچنین گفت: مقاومت اسلامی لبنان آمادگی کامل آن را دارد که با هر تصمیمی جهت مشارکت برای بازگشت آوارگان لبنانی اتخاذ شود، شرکت کند.

وی تصریح کرد: در هر زمانی که رژیم صهیونیستی تجاوزات خود به دولت و ملت لبنان را متوقف کند، مقاومت اسلامی لبنان نیز به صورت طبیعی اقدامات خود را متوقف خواهد کرد.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: حزب الله لبنان آماده است در هر زمانی که دولت لبنان پس از هماهنگی با سازمان ملل و یا حتی دشمن صهیونیستی هماهنگی‌های لازم را انجام دهد و اعلام آتش بس کند، با این آتش بس همراهی کند و خود را به آن ملزم کند.

 

کد خبر 2135

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز