همشهری آنلاین: محمدباقر قالیباف عضو ائتلاف پیشرفت در آخرین روز ثبت‌نام از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرد تا مراحل ثبت‌نام خود را انجام دهد.

به گزارش مهر، محمدباقر قالیباف شهردار تهران و کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در این باره که شما خلبان، شهردار و دکتر بوده اید حالا می خواهید رئیس جمهور شوید تا به کارنامه شما افزوده شود، گفت: ما هر که هستیم خدمتگزار مردمیم و من بیش از همه دوست دارم نام خدمتگزار برای من باقی بماند. فرق نمی کند در کجا هستم مهم این است که خدمت صادقانه داشته باشم.

وی ادامه داد: همه ما امیدمان به لطف خداست . بیش از 30 سال است در کشور قدرت خدمتگزاری دارم و کارنامه من و وعده هایی که به مردم داده ام نشان می دهد که به همه تعهداتم عمل کرده ام.

شهردار تهران ادامه داد: امیدوارم در آینده به فضل الهی و تلاش و مجاهدت همکارانم شاهد رشد و پیشرفت در کشور باشیم.

قالیباف با اشاره به اینکه در 6 سال گذشته برنامه ای را به طور مرتب با 250 تن از کارشناسان زبده مشخص کرده ام اظهار داشت: این برنامه آماده است و در یک کنفرانس خبری به طور کامل توضیح خواهم داد.

وی در مورد پرونده هسته‌ای نیز گفت: بعضی اوقات حوزه دیپلماسی را با سیاست خارجی اشتباه می گیریم. سیاست خارجی همه ارکان نظام است و سیاست های کلان آن را مقام معظم رهبری مشخص می کند. آنجایی که در حوزه هسته ای به بحث عزت مربوط است در چارچوب قوانین پای آن هستیم و پیگیری می کنیم. امروز نظام اسلامی فرصت های کلیدی دارد که در حوزه روابط بین الملل سرعت بهتری را در حل موضوعات داشته باشد.

شهردار تهران همچنین در پاسخ به سوالی در این باره که اگر از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شدید چه می کنید بیان کرد: بر این باورم که قانون اساسی میثاق همه ملت ایران است و مسئولین باید بیش از همه با این میثاق همراه باشند.

وی ادامه داد: تابع نظر شورای نگهبان و قانون اساسی هستم و انشاءالله جزو آنهایی نیستم که اگر توفیق خدمت پیدا کنم بگویم قانون نقد دارد.

قالیباف با بیان اینکه دو چیز را به طور جدی مورد توجه قرار خواهم داد تصریح کرد: اجرای قانونی اساسی مخصوصاً بخش قابل توجهی که از حقوق ملت در قانون اساسی نادیده گرفته شده مورد توجه قرار می دهم.

وی گفت: در قانون اساسی هتک حرمت محرومین و زندانیان در کشور ممنوع است. در کشور شاهدیم که نه تنها هتک حرمت زندانیان و محکومین بلکه هیچ حرمتی برای شهروندان و مسئولین هم نیست و هر کسی هر اندازه که می خواهند هتک حرمت می کند.

شهردار تهران ادامه داد: در حوزه شخصی افراد مصمم هستم میثاق ملی خود را که قانون اساسی است از ابتدا اجرا کنم نه اینکه برای سال های آخر بگذارم و بگویم قانون نقد دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با قوه قضائیه برای مبارزه با فساد همکاری خواهد کرد بیان کرد: به عنوان خدمتگزار اگر چنین مسئولیتی را پیدا کنم حتماً کمک و همراهی لازم را بدون تنش و اختلاف با همکاری قوه قضائیه در مبارزه با فساد و تبعیض خواهم کرد.

خبرنگاری خطاب به قالیباف گفت: شما به مرد پروژه های ناتمام معروف هستید، وی پاسخ داد: من به مرد پروژه نیمه تمام معروف نیستم چرا که هیچ پروژه نیمه تمامی بعد از دوره من نخواهد بود تنها پروژه ای که 120 روز عقب بودیم پروژه صدر به خاطر تجهیزات فنی بود و مطمئنم قبل از پایان این دوره شورای شهر این پروژه به پایان می رسد.

وی در پاسخ به سوالی که آیا جریان انحرافی در شهرداری وجود دارد گفت: هیچ جریان انحرافی در شهرداری نیست.

کد خبر 213529

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز