همشهری آنلاین: زکی جونز، سرمربی تیم ملی کشتی آمریکا گفت : حضور کشتی گیران و مربیان سه مثلت کشتی جهان برای رقابتی دوستانه در نیویورک به این دلیل است که به جهان اعلام کنیم، کشتی در بازیهای المپیک باقی می ماند.

کشتی

وی در حاشیه مراسم نشست خبری اعضای کادرفنی و کشتی گیران ایران، آمریکا و روسیه که در مقر اصلی سازمان ملل برگزار شد، در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:پیام مسابقات امروز اعلام ماندگاری کشتی در المپیک به مردم جهان است.

وی همچنین تاکید کرد معنای مسابقات کشتی درسالن ایستگاه قطار شهرنیویورک ارسال پیام اتحاد، همسبتگی و گسترش فرهنگ دوستی میان ملت های دنیا از طریق ورزش کشتی است.

سرمربی تیم ملی کشتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا دیگر نام های بزرگی مانند «جان اسمیت»،« کندی ماندی» و بسیاری دیگر از بزرگان تیم کشتی آمریکا در تیم کنونی این کشور دیده نمی شود،گفت :فکر نمی کنم که بتوانم به این سوال پاسخ بدهم.

'اما می دانم من از سال 2011 تاکنون به سمت سرمربی تیم کشتی آمریکا منصوب شده ام، تا این تیم را به مقام نخست جهان که مستحق آن می باشد، برسانم.

جونز افزود: ما در 2011 با پنج امتیاز باختیم و در المپیک هم با دو امتیاز و این نشان می دهد که باید تلاش بیشتری انجام دهیم تا به جایگاه اصلی خود بازگردیم .

وی تاکید کرد:من هم اکنون تمام برنامه ریزیهای لازم را برای رسیدن به جایگاه بهترین تیم جهان انجام داده ام و منتظر رسیدن به این هدف هستیم.

وی در پاسخ سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا آمریکایی ها توجه چندانی به رده های سنی در رده نوجوانان و جوانان در کشتی نشان نمی دهند وهمه تمرکز خود را بر روی کشتی بزرگسالان گذشته اند، گفت:دلیل اصلی این است که در آمریکا به کشتی های آزاد وفرنگی در دوره های پایین تحصیلی یعنی در دبستان ها ودبیرستان ها توجه چندانی نمی شود.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا افزود : ما کشتی گیران را وقتی که به رده های سنی جوانان و بزرگسالان می رسند در اختیار می گیریم و به آنها آموزش می دهیم که اگر می خواهند قهرمان جهان و المپیک شوند باید کشتی را به روش اصولی و حرفه ای یاد بگیرند.

وی اظهار داشت در نهایت این سیستم آموزشی آمریکا است زمینه را برای رشد نوجوانان و جوانان در رشته های کشتی آزاد و فرهنگی فراهم نمی کند و ما مجبوریم در بزرگسالی به آموزش اصول پایه و اولیه کشتی بپردازیم.

سرمربی تیم آمریکا به آثار مثبت مسابقات دوستانه برای بهبود روابط میان کشورها اشاره کرد و گفت:بدون شک کشتی می تواند عاملی برای پیوند میان ملت ها وکشور ها باشند.

تیم کشتی ایران و آمریکا امروز در دیداری دوستانه به مبارزه‌ای سخت و حساس خواهند پرداخت.

کد خبر 214280
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز