همشهری آنلاین: خاک ژله‌ای می‌تواند با پوشش خود روی خاک گلدان، رطوبت خاک را تا چند روز حفظ کند به خصوص زمانی که در مسافرت‌ها نگران آب دادن به گل‌ها هستیم.

گل‌های آپارتمانمان

گل‌های آپارتمانمانمی‌توان از خاصیت سوپر جاذب بودن خاک ژله‌ای استفاده کرده و آن را برای مصرف گیاه به کار برد. خاک ژله‌ای را خانواده‌ها به عنوان خاک تزئینی می‌شناسند و برای استفاده در سبزه عید نیز به کار می‌برند. اما به علت عدم آگاهی از سوپر جاذب بودن آن، خاک ژله‌ای را استفاده نمی‌کنند.

از آنجایی که در هنگام مسافرت، باید نیاز گیاه آپارتمانی نیاز آبی آن به آب تأمین شود تا مشکلی برای گیاه پیش نیاید، می‌توان با به کار بردن خاک ژله‌ای در گلدان گیاه که حجیم می‌شود، آب مورد نیاز گیاه را تأمین کرد.

همچنین می‌توان خاک ژله‌ای را به جای آب به کار برد، به این صورت که با پخش خاک ژله‌ای بر روی خاک گلدان، نیاز گیاه به آب را تأمین کرد.

وجود خاک ژله‌ای بر روی گلدان می‌تواند از تبخیر آب نیز جلوگیری کند و در مناطقی مانند قزوین که آفتاب در فصل تابستان طاقت‌فرسا می‌شود با به کار بردن خاک ژله‌ای از تبخیر رطوبت خاک جلوگیری کرد.

خاک ژله‌ای نوعی خاک تزئینی است ولی در عین حال برای گیاهان آپارتمانی نیز سودمند است پس باید خاک ژله‌ای را به عنوان تأمین کننده رطوبت گیاه آپارتمانی معرفی کرد به خصوص در استان‌هایی مانند قزوین.

کد خبر 214465
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز