همشهری آنلالین: فدراسیون بین المللی کشتی (فیلا) که نهاد حاکم بر کشتی جهان است، با هدف مدرن سازی این ورزش و حفظ آن در برنامه بازی های المپیک، قوانین جدیدی را به تصویب رساند.

فیلا

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کنگره ویژه فدراسیون بین المللی کشتی (فیلا) در نشست روز شنبه خود در شهر مسکو، سمت الزامی یک نایب رییس زن را تصویب کرد.

براساس قوانین جدید فیلا، مسابقه‌های کشتی به جای سه وقت دو دقیقه‌ای، در دو وقت سه دقیقه‌ای برگزار می‌شود. در امتیازدهی به جای سیستم قبلی دو راند از سه راند، امتیاز مجموع محاسبه می‌شود.

جالب اینکه این قوانین در سال های پیش نیز در مسابقه های کشتی اجرا و اعمال می شد که خود 'فیلا' و در راس آن 'رافائل مارتینتی' رییس قبلی و برکنار شده فیلا به بهانه جذاب تر کردن کشتی، آنها را تغییر داده بود!!

این تغییرات به دنبال تصمیم کمیته بین المللی المپیک به حذف کشتی از برنامه بازی های المپیک در ماه فوریه اتخاذ شده است. کشتی جزو هشت رشته ورزشی است که برای قرار گرفتن در برنامه بازی های المپیک ۲۰۲۰ با هم رقابت می کنند. تصمیم گیری نهایی در نشست این کمیته که شهریور ماه برگزار می شود، اتخاذ خواهد شد.

کد خبر 214735
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز