دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۲
۰ نفر

سخنگوی سازمان سینمایی اعلام کرد: اصغر فرهادی به‌دلیل اینکه قرار بود نسخه ویدئویی فیلم «گذشته» با کیفیت نامناسب در ایران نمایش داده شود، با این اتفاق مخالفت کرد.

سعید رجبی‌فروتن، سخنگوی سازمان سینمایی به مهر گفت : نسخه‌ای که در حال حاضر در دسترس ما قرار دارد، نسخه‌ای است که فرهادی برای بازبینی ارسال کرده بود و کیفیت این فیلم مناسب برای اکران نیست. رجبی فروتن ادامه داد: علی سرتیپی پخش‌کننده فیلم گذشته بدون اطلاع فرهادی به‌دنبال نمایش نسخه ویدئویی این فیلم برای اهالی مطبوعات و منتقدان بود که فرهادی اجازه این کار را نداد. فیلم سینمایی گذشته ، از میان 4 فیلم به نمایش درآمده در بخش رقابتی جشنواره کن، تا‌کنون رتبه دوم را به‌خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا، مجله «اسکرین دیلی» که همزمان با برپایی جشنواره فیلم کن، هر روز در تیراژ وسیعی منتشر و توزیع می‌شود، در جدول نظرسنجی از منتقدان، امتیاز 2/8 را به فیلم اصغر فرهادی داده است. بر این اساس، 2منتقد 4ستاره، 5منتقد 3ستاره، 2منتقد 2ستاره و یک منتقد یک ستاره به گذشته داده‌اند. همچنین در این نظر سنجی فیلم چینی «یک ذره گناه» با 3 امتیاز رتبه اول را دارد. تا پایان جشنواره 16فیلم دیگر به این نظرسنجی اضافه خواهند شد.

کد خبر 215032

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز