گروه اقتصادی: همزمان با ارسال لایحه بودجه سال 1392 به شورای نگهبان، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در واکنش به تغییرات صورت‌گرفته از سوی مجلس، تأکید کرد: دولت نظرات خود را در مورد اصلاحات بودجه به شورای نگهبان ارائه می‌دهد.

اظهارنظر لطف‌الله فروزنده نشان می‌دهد که دولت امید دارد تا بخشی از مفاد بودجه تصویب‌شده در مجلس از سوی شورای نگهبان با ایرادهای قانون اساسی و شرع مقدس مواجه شود تا دست‌کم برخی خواسته‌های دولت در بازنگری دوباره محقق شود. دیروز معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: دولت نظرات خود را درباره احکام تصویب‌شده که قابلیت اجرایی‌شدن ندارند و احیانا بار مالی ایجاد می‌کنند، به شورای نگهبان انتقال می‌دهد. او افزود: ان‌شاءالله شورای نگهبان به این نظرات توجه کند تا اصلاحات لازم در آن صورت بگیرد.

به گزارش همشهری، هرچند این مقام دولتی نگفته است که دولت به کدام‌یک از مصوبات بودجه‌ای مجلس اعتراض دارد، اما پیش از این در جریان مناظره بهروز مرادی، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌‌جمهوری و غلامرضا مصباحی مقدم، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مشخص شد که برخی اختلاف‌نظرها بین دولت و مجلس بر سر تغییرات بودجه‌ امسال در نشست‌هایی با نمایندگان شورای نگهبان بررسی شده که این شورا به‌نظر مجلس رأی مثبت داده و ایرادهای مطرح‌شده از سوی دولت را وارد تشخیص نداده است.

مسئولان دولت که بودجه سال‌جاری را با تقدیم بی‌سابقه به مجلس داده بودند، امید داشتند تا مجلس هم بودجه را سریع‌تر تصویب کند و به دولت برگرداند، اما نمایندگان مجلس با تصویب بودجه دو دوازدهم برای دخل و خرج دو ماهه نخست امسال، اقدام به کالبدشکافی دخل و خرج سال‌جاری دولت کردند که این اقدام از سوی معاون رئیس‌جمهور به‌مثابه تغییرات اساسی یاد شد. افزون بر اختلاف‌نظر جدی دولت و مجلس برسر اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها که به‌نظر نمی‌رسد از سوی شورای نگهبان با ایراد مواجه شود، دولت به این امید دارد که برخی مصوبات هزینه‌ای مجلس از سوی شورای نگهبان تعدیل شود.

دیروز یک مقام دولتی که نام او فاش نشده، در گفت‌وگو با ایرنا با عنوان «شورای نگهبان؛ آخرین امید برای اصلاح لایحه بودجه» گفت: از آنجایی که منابع مالی مورد نیاز برای اجرای این تکالیف در لایحه بودجه منظور نشده است، شورای نگهبان مطابق قانون می‌تواند این موارد را رد کند.

کد خبر 216636
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز