مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران گفت : اجرای آزمایشی طرح جمع آوری و ساماندهی پسماندهای ساختمانی کم حجم در یکی از مناطق تهران انجام شد.

محمد فیاض با بیان این مطلب افزود: مطالعات کارشناسی وبرنامه ریزی طرح مذکور توسط این سازمان ازمدتها قبل انجام و پس از فراخوان ، جذب وانتخاب پیمانکار بصورت آزمایشی در ناحیه یک منطقه 8شهرداری تهران اجرا شد.

وی ادامه داد : در این مرحله به موازات تبلیغات محیطی ،ازشهروندان محترم ساکن در ناحیه 1شهرداری منطقه 8 که مبادرت به عملیات ساختمانی کم حجم مانند تعمیرات و بازسازی ملک خود نمایند، دعوت بعمل آمد به منظور جمع آوری مکانیزه پسماندهای ساختمانی و عمرانی حاصل از تعمیرات ساختمان ها و مراحل پایانی تخریب و نوسازی نخاله ها و مشتقات خاک مازاد و .... با شهرداری ناحیه تماس حاصل فرمایند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند همچنین خاطرنشان کرد: پس از اعلام مشخصات توسط شهروندان ، پیمانکار مربوطه اقدام به استقرار مخزن در محل و متعاقبا" انتقال آن به مراکز پذیرش می کند.

وی در ادامه ظرفیت مخازن را با توجه به نوع نخاله جمع آوری شده بین 3 تا 4 تن عنوان کرد و افزود : حمل، بارگیری و استقرار این مخازن توسط کامیونت های طراحی شده ویژه این کار و بصورت مکانیزه انجام می‌گیرد.

فیاض بهبود وضعیت نظافت شهری و حذف نازیبایی ها و ناهنجاری­های بصری ناشی از رها سازی پسماندهای ساختمانی و پخش شدن آنها در معابر و تخلیه نابجا در مخازن ویژه پسماندهای تر را از جمله اهداف این طرح دانست و اضافه کرد : با توجه به سنگینی وزن نخاله های ساختمانی جمع آوری آنها با تجهیزات و امکانات ویژه پسماندهای خانگی امکان پذیر نیست لذا ساماندهی سیستم جمع آوری پسماندهای ساختمانی کم‌حجم در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار امیدواری کرد با توجه به استقبال خوب شهروندان ساکن منطقه 8 از طرح جمع آوری و ساماندهی پسماندهای ساختمانی کم حجم ،پس از تجهیز سایر خودروهای موجود در بخش جمع آوری خاک و نخاله بزودی این طرح در همه مناطق شهر تهران اجرا شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند همچنین از اجرای فاز دوم سیستم نوین مدیریت پسماندهای عمرانی و ساختمانی در 123 دفتر خدمات الکترونیک شهر تهران خبر داد و تصریح کرد : در این مرحله علاوه بر برآورد حجم خاک قابل حمل و انعقاد قرارداد بین مالک و یکی از پیمانکاران واجدشرایط ، مجوز تردد برای کامیون ها و برگه های تعیین مسیر برای پیمانکاران نیز ، در دفاتر خدمات الکترونیک صادر می‌شود.

کد خبر 216873
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز