شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۲
۰ نفر

مارین لوپن، رهبر حزب راست افراطی فرانسه، به‌دلیل سخنان و رفتارهای تحریک‌کننده نژادی، با اتهام نژادپرستی روبه‌روست.

لوپن

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، مقامات قضایی فرانسه قصد دارند پرونده جدیدی را علیه خانم لوپن به اتهام سخنانی که در سال‌های گذشته درباره مسلمانان و اقلیت‌های فرانسه گفته، بگشایند. ازجمله این اتهامات سخنانی است که او 2 سال پیش درباره مسلمانان گفته‌ بود و صحنه نمازخواندن آنها در خیابان را به صحنه اشغال فرانسه توسط نازی‌ها تشبیه کرده بود.

او به‌عنوان یکی از اعضای پارلمان اروپا دارای مصونیت قضایی بوده اما همین هفته گذشته کمیته ویژه پارلمان اروپا در رأی‌گیری مخفی این مصونیت را لغو کرده‌است. به این ترتیب مقامات قضایی فرانسه می‌توانند پرونده اتهام نژادپرستی علیه خانم لوپن را پیگیری کنند.
این در حالی است که حزب راست افراطی به رهبری خانم لوپن در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر فرانسه 18درصد آرا را به‌دست آورده و موقعیت خود را در میان رای‌دهندگان فرانسوی تقویت کرده‌است.

در سال 2011به درخواست حزب راست افراطی فرانسه، نماز جماعت خواندن مسلمانان در خیابان‌ها در فرانسه ممنوع شد. در سال‌های اخیر احزاب افراط‌گرای ضد‌مهاجران که شعارهای اسلام‌ستیزانه می‌دهند در چند انتخابات در کشورهای اروپایی اقبال زیادی به‌دست آورده‌اند.

کد خبر 216980
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز