دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۱۰
۰ نفر

گروه ادب و هنر: سرانجام سریال «روح‌الله» به تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی و کارگردانی سیامک صرافت در آستانه ایام ارتحال امام خمینی (ره) روی آنتن شبکه 2سیما می‌رود.

سریال روح الله

بهمن‌ماه سال گذشته همزمان با ایام دهه فجر قرار بود این سریال که کارگردانی آن را راما قویدل برعهده داشت پخش شود. ساخت این سریال با محوریت زندگی امام خمینی(ره) در سکوت خبری شروع شد و کسی خبر از تولید آن نداشت تا اینکه خبر رسید این سریال مدت 10روز است به‌دلیل کمبود بودجه تعطیل شده و سازندگان تولید آن را متوقف کرده‌اند. به‌دلیل مشکلات مالی تلویزیون تصویربرداری آن نیمه تمام ماند و تنها 7قسمت آن پخش شد. حال در آستانه ایام ارتحال امام قسمت‌های تازه این سریال البته با حضور کارگردان جدید از شبکه 2سیما پخش می‌شود.

7قسمت قبلی این سریال را راما قویدل ساخت و 3قسمت پایانی آن به سیامک صراف سپرده شده‌است تا محوریت زندگی حضرت امام خمینی(ره) را کامل کند. تصویربرداری سری جدید روح‌الله از اواسط فروردین‌ماه آغاز شد و این روزها مراحل پایانی فیلمبرداری‌اش را پشت سر می‌گذارد. لوکیشن سری جدید این مجموعه تلویزیونی که با محوریت زندگی امام خمینی (ره) ساخته می‌شود در محله جماران و خیابان‌های اطراف آن قرار دارد و تصویربرداری آن روزهای پایانی خود را سپری می‌کند.

صرافت که در پرونده کاری خود ساخت چند تله فیلم و فیلم را دارد در ساخت سری جدید روح‌الله براساس فیلمنامه‌ای از سعید نعمت‌الله، از بازیگران جدید و ناآشنا استفاده کرده است؛ بازیگرانی همچون والا شهیری، ‌شایان جلالی، مهدی فقیه، رحمان باقریان، حمیدرضا میلاد، مریم فخر، مهرداد سلیمی، نرگس نافذ، صفرعلی کوهی، مهدی نقد زاده، محمد خدمات، اشکان شریف نژاد، محمدرضا مربی دوست، محمد رشیدی و عزیزالله بیات. این سریال چند قصه انتخابی و اقتباسی براساس برداشت‌هایی از زندگی امام (ره) و رابطه ایشان با همسایگان و کسانی که به دیدارش می‌رفتند را شامل می‌شود. سال گذشته قسمت‌های تقسیم، 2تکه از قبله، مهمان حبیب خداست، مشتی، نون دونی ۱، نون دونی ۲ و لحظه‌ای کافی است از این مجموعه پخش شد و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قسمت‌های باقیمانده روح‌الله با عنوان «صبح اما سیاه» در 3قسمت 40دقیقه‌ای غم و اندوه مردم پس از شنیدن خبر ارتحال امام خمینی (ره) را به تصویر می‌کشد.

 

کد خبر 217214

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز